Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

D-Link DFL 700 SKIT!!! AKUT HJÄLP!!!!


Mr O Mr T

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag har precis fått en ny kund som har hafft den mest snurrigaste teknikern någonsin. Han har dragit kablage kors & tvärs, installerat 4 switchar på 5 pc inkl 2 servers som ligger på samma våning osv och andra idiotgrejor som ingen backup(löst för 2 dagar sedan) alls på servern i ca 2 år eller mer.

 

Största idiotiskapandet han gjort är att det ej finns någon dokumentation överhuvudtaget på någonting.

 

Nu har jag kört fast helt på just D-links DFL 700 skit till brandvägg:thumbsdown: . Det finns ingen dokumentation alls dock har jag lyckats lista ut Ip nummer samt användarnamn och lösen till den. Problemet består av att jag ej kan surfa in på skiten trots att jag kan pinga den för att fixa den ena VPN tunneln av två. Japp det är problem med den ena VPN tunneln.

 

Kopplar jag in den medföljande Console kablaget via laptopen och seriell porten på D-links skit brandvägg, ja inget händer trots att jag har rätt kablage, inställningar på hastighet, bitar osv. I normala fall räcker det ibland att trycka på ESC i terminalförnstret eller annan knapp för att någon meny skall dyka upp men nu händer inget.

 

Jag behöver verkligen akut hjälp =). Hör av er så är ni snälla....Alla tips uppskattas.

 

 

[inlägget ändrat 2005-04-28 09:11:34 av Mr O Mr T]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://support.dlink.com/faq/view.asp?prod_id=2068&question=DFL-1100%20/%20DFL-200%20/%20DFL-700

 

om du har inställningar enligt steg 4 och det ändå inte funkar skulle jag hävda att det är illa ställt med consolen och drastisk åtgärd som manuell omstart kan behövas.

 

Saknar du all dokumentation eller teknikerns dokumentation för vad han gjort? är det all så finns den ju alltid hos dlink men det vet du säkert

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp alla inställningar stämmer som du nämt.

 

Jag har saknat all dokumentation du kan tänka dig mao både och. Dock har jag tankat ner alla D-link manualer om just denna brandvägg från ftp://ftp.dlink.co.uk/dfl_firewall/dfl-700/ då den svenska sidan saknar dessa osv.

 

Det jag verkligen saknar är f.d teknikerns dokumentation mao alla inställningar som gjorts i brandväggen osv. Detta kan jag inte få ut om jag ej får kontakt med den.

 

Enligt D-link supporten kan alla inställningar försvinna vid omstart om f.d teknikern glömt att klicka på knappen "Activate" i webgränsnittet.

 

Så nu vet jag inte vad jag vågar göra eller inte. Det är mao en jädra risk att starta om den. Startar jag om den så riskerar jag att all information försvinner och 2 kontor står silla av 3 möjliga.

 

Jag vet att ett kontor står still helt idag pga detta idiotproblem. Det är bara en liten dokumentation jag behöver. I vissa brandväggar kan man stänga av åtkomst till webbgränsnittet hur är det med DFL 700? Någon som vet? Kan man inte det så är den juh påväg att gå sönder eller något. Omstart verkar krävas hur man än ser på det eller?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...