Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

MP3 till stereon


Sune32

Rekommendera Poster

Har sett att det finns MP3-spelare man kan koppla till stereon. Fast det verkar mest vara udda, för mig okända märken.

 

Finns det nån som har erfarenhet av en MP3-spelare som:

 

1. kan kopplas till vanlig stereo

2. har hyfsat ljud, som t ex Irivers bärbara

3. kan laddas ner MP3 från datorn via USB

4. kan hämta MP3 från externa USB-hårddiskar, gärna en liten mobil så som tar ström via USB

5. kan skapa playlist från MP3-taggar (helst då IDv2), eller importera från t ex Winamp

 

 

[inlägget ändrat 2005-04-27 21:39:32 av Sune Carlzon]

[inlägget ändrat 2005-04-28 09:37:19 av Sune Carlzon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har själv en IRiver och kopplade enkelt ihop den med stereon med en sladd från hörlursuttaget (typ 25:- från Clas Ohlsson e dyl) till en av AUX-ingångarna på stereon. Fungerar utmärkt. Ger dock ingen strömförsörjning till spelaren, så det går ju bara så länge laddningen håller.

Så punkt 1-3 och 5 skall inte vara något problem. punkt 4 kan jag inte uttala mig om.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej StefanLa,

 

har funderingar åt det hållet då jag har möjlighet att köpa en äldre Archos med 20GB billigt men den har inte sådär kanonbra ljud eller stor display så jag skulle vara intresserad av alternativ innan jag slår till.

 

Uppdaterar dessutom min kravlista.

 

Finns det nån som har erfarenhet av en MP3-spelare som:

 

1. kan kopplas till vanlig stereo

2. har hyfsat ljud, som t ex Irivers bärbara

3. kan ladda ner MP3 från datorn via USB eller TCP/IP

4. kan hämta MP3 från externa USB-hårddiskar, gärna en liten mobil så som tar ström via USB

5. kan skapa playlist från MP3-taggar (helst då IDv2), eller importera från t ex Winamp

6. har en stor och tydlig display som visar MP3-taggar (Titel-Artist-Genre etc.). Får gärna vara en stationär modell.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Netgear har en stationär modell som heter MP-101. RCA-utgång för inkoppling till din stereo. Ansluts till nätverket trådlöst eller trådburet. Har dock ingen egen lagringsenhet inbyggd. Kolla mer på www.netgear.se

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Netgear har en modell som heter MP-101 som ansluts till näteverket trådlöst eller med tråd. Kanske den är något som du söker efter. Kolla mer på Netgears sida

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...