Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

PARTION


[vic]

Rekommendera Poster

hej jag undra ifall man åste formatera om datan innan man kan dela hårdisken på 2 eller går det ändå utan att man behöver det skulle vara bra att veta tack på förhand ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
4ThEleMenT skrev:

hej jag undra ifall man åste formatera om datan innan man kan dela hårdisken på 2 eller går det ändå utan att man behöver det skulle vara bra att veta tack på förhand ;)

 

Du delar (partitionerar) hårddisken först i två delar och sen formaterar du.

Jepp, det måste du om du gör det med FDISK eller via XP:s CD och dyl.

 

Partition Magic och liknande diton gör det utan att behöva formatera.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

 

- Albert Einstein

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråden flyttad till Windows XP.

 

Detta är den tredje tråden startad av dig som jag under mycket kort tid flyttar bort från Öppet forum till en annan kanal. I fortsättningen ber jag dig fundera lite på vilken kanal som är mest lämplig för din tråd innan du startar en ny tråd. Öppet forum är inte någon slaskkanal för allt möjligt utan en kanal för trådar som inte platsar på något annat ställe.

 

[sH] - moderator för Öppet forum

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Tycker att Hårddiskar & Lagringsmedia är mer passande. :-)

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder> moderator WindowsXP|

 

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

 

- Albert Einstein

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tur att inte alla andra har lika bråttom då utan kan ägna sig åt att åtgärda dina misstag. ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

man kanske inte vill sita hela dagarna så vad spelar det för roll var och i vilket forum de ligger. e bara 15 år har annat än att fixa datan =)

har gjort det några gånger nu.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De som håller på och flyttar dina trådar har jobb att sköta, det tar nog inte mindre tid att sköta än skolan.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad spelar det för roll var och i vilket forum de ligger. e bara 15 år har annat än att fixa datan =)

 

Driver du med oss? Du dimper ner i ett forum som inte har ett dugg med ditt prob att göra och bara kräver hjälp. Du uttrycker dig som ett pucko och stavar som en kratta, och sen detta! Ska vi byta dina blöjor också, eller?

 

Ja, jag vet att det här är mot reglerna och kommer att tas bort, men det lilla **** kan tydligen inte stava till ordet "tack". Heller. Då ruttnar man. Sorry.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ta det lite lungt! jag menar inte så :P jag menar hur hade du det när du var 15! åkte inte du moppe va med polare skolan mfl

Se ner på de små de behöver oxå lära sig!

Jag förstår dig men men men Förlåt de ända jag behövde var hjälp och jag fick fixa det själv :( läs min andra tråd LAbel 1 så kan du försöka själv! det e inte så jävla lätt när man måste hålla på med INI files söka runt på internet i timmar bara för att man måste formatera om datan 1 gång i kvartalet. och varje gång jag jag gör det så byter hårdisken namn.

det jag vill få säga är att svårt när det knappt finns på marknaden och det är några vanliga kineser som inte har tänkt på att en hådisk inte bara kan heta C

kolla denna sida om du vill www.movieadvance.com

HATAR VIRUS

HATAR VIRUS

HATAR VIRUS

HATAR VIRUS

TACK LARS OCH ALLA ANDRA SOM HAR FÖRSÖKT ATT HJÄLPA MIG

[inlägget ändrat 2005-04-27 19:56:40 av 4ThEleMenT]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ditt system måste ominstalleras ofta av någon orsak så är ett ghost program något du bör titta närmre på och överväga att köpa.

 

I så fall så gör du en ren installation med operativsystemet och dom programmen du alltid vill ha med, sånt jag kallar för nyttoprogram typ Office och lägger upp dina profiler för mail osv.

Installera alla säkerhets uppdateringar på Windows update osv. så allt är tipp topp med färsta drivrutiner och datorn är ren och snabb som dom brukar vara direkt vid nyinstallation.

 

Sedan gör du en ghost kopia på hela installationen innan du börjar installera spel och annat.

Skulle du sedan behöva installera om så kör du bara in ghost kopian över den gamla installationen och datorn ser ut som den gjorde vid kopians skapande.

 

Det är en ganska lätt process och du får igång datorn på någon timme istället för att göra alla installationer från början varje gång vilket i bästa fall kan ta en dag att genomföra med en massa omstarter osv.

 

Du kan läsa mer om Norton Ghost på länk:

http://www.symantec.com/region/se/product/ng_index.html

 

Det finns andra program som gör samma sak så du kan titta runt lite och se vilket du tycker passar.

Tunna/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt humör går iväg med mig emellanåt, och jag ångrar en del i de lägena, men låt mig säga följande: Om du uttryckte dig som folk och inte skrev på nån slags chatt- eller SMS-svenska (eller är det imiterad Stockholmska?) så skulle du få åtskilligt bättre hjälpar och råd än du fått hittills.

 

hur hade du det när du var 15! åkte inte du moppe va med polare skolan mfl

Jo bett. Min Crescent gjorde 70 knyck. Med två cyklister i påhäng. I uppförsbacke. Beat that, son. Vad polarna och jag gjorde ska vi nog inte ta upp här...

 

PS Vad betyder taggen :P? Inte (-; väl?

 

Edit stavfel stavfel

[inlägget ändrat 2005-04-28 21:47:11 av Lars2W2]

[inlägget ändrat 2005-04-29 11:54:03 av Lars2W2]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åter till frågan.

 

Tillverkaren av hårddisken kanske har ett program som kan hjälpa dig med att ändra partitionerna utan att du behöver formatera om.

 

Det räcker nog med att köra defrag ibland, i stället för att formatera om.

 

Om du tycker att du har ont om tid måste detta själa en hel del, vet själv hur lång tid det tar innan allt är som man vill ha det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

problemet med min dator e att den lägger av och sen måste man ringa till försäljaren så får den sakffa en speciell boot disket som jag ska anv med min boot skiva!

Allting börjar med att datan hänger sig och sen stängs den av :(

jag brukar kolla virus och så!

Nu på senare tid har jag varit extra noga med datan!

DEt känns som om jag kan mer än min brorsa som är 18år

men jag vill inte få skulden så jag säger hur han sak göra så får han fixa det jag säger åt honom.

Min data har funkat perfekt sedan JUL och det är jag glad över.

Tack!!

Ps LARSW32 Kom ihåg man ska inte leka med trafiken <!>viktigt<!>

Cresenten var defenitivft inte gjord för över 50 kmH

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...