Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows stjäl mina Wave-filer från Real Player


Guraknugen

Rekommendera Poster

Hur kan jag förhindra detta?

 

I Real Player har jag bockat i att den ska varna när annat program försöker stjäla mina filer (dvs försöker bli standardspelare för en viss filtyp) men det lär ju inte hjälpa eftersom jag inte har Real Player i bakgrunden hela tiden (vill ha så lite skit igång som möjligt samtidigt).

 

Så när det händer att Windows spelar mina Wave-filer (trots att filerna är försedda med Real-ikonen) går jag lugnt och sansat (för att vara mig) in i Real Player och ser ånyo till att Real Player blir standardspelare även för Wave. Vad jag då upptäcker är att Real Player ÄR standardläsare redan, men jag bockar ur Wave och bockar i igen och så brukar det funka igen. Några dagar senare kanske jag vill spela en Wave-fil igen och då har Windows tagit över den lik förbaskat.

 

Jag har Windows 98 First Edition.

Windows MediaPlayer 7.01.00.3055 (som jag tror är senaste som funkar till tidiga Windows 98), MEN... det är inte DEN som startar när jag klickar på en Wave-fil, utan den där primitiva Ljudinspelaren! Går det inte att avinstallera den jävla dyngan på något sätt??? Jag har då inte funnit något möjlighet till det i alla fall.

 

Och som sagt, jag vill INTE ha RealPlayer liggande i bakgrunden och fåna sig, jag har nog skit där som det är redan i form av antivirus, brandvägg och annan skit som jag skulle slippa om folk hade vettigare saker för sig än att skriva virus och ta sig in i andras datorer.

 

Windows SKA INTE göra något jag inte bett om, det är DET som är poängen med detta inlägg, så om någon vet något sätt att få dyngan att uppföra sig på ett acceptabelt sätt, så är jag väldigt tacksam för det.

 

Tack på förhand!

 

Vänliga hälsningar

 

Johnny

[inlägget ändrat 2005-04-26 11:25:37 av Johnny Andersson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...