Just nu i M3-nätverket
Jump to content

CoD Krashar!

Cactus-Jack

Recommended Posts

Cactus-Jack

Hellå.

Har precis fått hem mitt senaste tillskott i dataväg (Intel inside idiot outside...). En P4 med 925x chipset.

Problemet jag har nu är att Call Of Duty MultiPlayer krashar efter cirka 2 min spelande, eller rättare sagt, det tok-hänger sig och jag får köra en hård avstängning varje gång. Detta oavsett server, oavsett om jag är bakom brandvägg eller ej och det spelar ingen roll om jag ändrar i inställningarna eller kör felsäkert. SinglePlayer har inte samma problem. Min äldre P4 har aldrig varit några problem.. men nu går det inte bra. Några idéer?

Låter som ett temperatur problem men då är det konstigt att du kan lira Singelplayer utan samma problem!

Jag hade samma problem med min Athlon 4000+ ,Det löste sig genom att ställa in Timings på minnena manuellt.

Eftersom jag har OCZ platinum rev 2 så ska den ha 2,75 volt och 2-2-2-5 i timing,Dina ramminnen kan vara undervoltade och på så sätt kanske hänger sig.Senaste chipset drivrutinerna gjorde en hel massa också!!!!

Och det som gjorde mest va nya grafikdrivisar! Skiljde över 1200poäng i 3d marks 2005!!!!Jäkligt mycket! Men som sagt här är vad jag skulle kolla

Bios (Senaste biosuppdateringen?) Antagligen det du först ska kolla på!!!

Ramminnen (Volt,timings)

Nätaggregat (ger ordentligt med kräm)

Värmeproblem (Processortemp,Grafikkortstemp,Nordbryggstemp)Stress & idle

Drivrutiner senaste? (Chipset,Grafikkort,övrigt)

Men som sagt eftersom du antagligen har en Prescott processor så går den väldigt varmt!! Den ska iof klara värme bättre än gammla Northwood men jag skulle nog hålla ett öga på temparna!

Har du testat att lira med lådan öppen?Det kan visa ganska bra om du har värmeprob... genom att låta lådan vara öppen och jämnföra.Kanske rent av har en fläkt du kan ställa bredvid?Kan iaf vara värt att kolla.Men jag vet inte om multiplayer delen kräver mer av datorn?låter skumt om det vore så tycker jag!

[inlägget ändrat 2005-04-25 12:10:26 av Keffo]

Cactus-Jack

Okej, ska kolla lite. Alla drivrutiner är OK Ska kolla på BIOS-uppdateringen, men jag vet inte hur. Lyckas inte få upp temperaturen heller, men den hänger sig oavsett om datorn varit avstängd en natt eller om den stått på och jobbat några timmar. Hur kollar man det där med ram-minnena?

Här är lite mer fakta, kanske är det fler som rökat ut för liknande.

Pentium 4 3.6 Ghz Intel 925X Cipset

2048 Mb ram av okänt märke (2x1024)

Radeon x850xt

Allt är original och har inte hunnit pilla på någonting än knappt. Det är en DELL Dimension 8400 förövrigt som är hyrd genom jobbet. Supporten visste inte vad det kunde vara.

Blääk, borde kanske köpt en AMD privat istället.

[inlägget ändrat 2005-04-25 15:21:28 av Cactus-Jack]

Omg jo + att det är roligare att bygga ihop sakerna själv.Men då saknar man ju support :) men som sagt Dell supporten är obefintlig.Kollat så kontakten sitter i? typ . Om jag skulle vara dig så skulle jag lämna tillbaks skräpet om dom inte kan hjälpa dig.Du har helt enkelt fått en produkt som inte uppfyller kraven eller hur?Menar om jag köper en TV som inte visar nån bild då skulle jag bli missnöjd iaf.

Kör memtest till att börja med om du vet hur det fungerar?Annars får du läsa!Kan förklara i grova drag.Först formaterar du en diskett med Bootstöd.Lägger in filerna på disketten och startar om med disketten i!!

http://www.memtest.org/

Sen skulle ajg kolla efter den senaste biosen.Men du sa att du hade en Dell.Hm du kan ju alltid kolla om du hittar nån ny version eller om du pratar med supporten om det finns nån nyare version tillgänglig.Tror dessvärre Dell har special moderkort och hm inge kul isåfall!!!

Kopiera din post här och registrera dig på http://forum.sweclockers.com/

Det är ett riktigt bra forum för bla svenska överklockare och vanliga svenssons!!Där om nåt ställe kommer du få hjälp!Men glöm inte att posta så mycket info du bara kan om dels problemet och om vilken hårdvara du har!

Lycka till!

[inlägget ändrat 2005-04-26 09:38:12 av Keffo]

Cactus-Jack

Tackar!! Jag fick dock hjälp av en polare. Det verkar som om problemet ligger hos ATI, jag installerade "icke-standard" drivrutiner till graffekortet och det verkar ha löst problemet. Skumt, men tack för hjälpen!!

[inlägget ändrat 2005-04-29 20:57:20 av Cactus-Jack]

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...