Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

2 problem med Windows xp ?


Niss3

Rekommendera Poster

Hej, mitt första problem är att windows (tror jag) har skapat en fil i en mapp på en av mina hårddiskar som jag inte har någon aning om den är nödvändig eller ej, bifogad bild. Kan jag ta bort den tro ?

 

Problem 2, jag använder ett chat program som heter Trillian, det ska ha en autostartfunktion och den har fungerat bra tills något hände, vid windows starten startas nu 2 trillian clienter, vilket jag inte vill ha. Så jag har försökt med att ta bort genvägen i mappen autostart och stänga av funktionen i programmet. Men det värkar vara antingen eller, tar jag bort i autostart funkar den inte, tar jag bort i programmet så funkar det heller inte, båda måste finnas/ vara i kryssade för att det ska fungera.

Vad kan detta bero på ?

 

/Mvh Simon

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Hej, mitt första problem är att windows (tror jag) har skapat en fil i en mapp på en av mina hårddiskar som jag inte har någon aning om den är nödvändig eller ej, bifogad bild. Kan jag ta bort den tro ?

 

Bilden då?

Vad heter mappen?

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

 

- Albert Einstein

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns inget Trillian i msconfig

Jo, när jag satt på autostarten blev det mycket riktigt 2 st. Går det inte att ta bort den ena ?

[inlägget ändrat 2005-04-24 18:55:09 av RR-Simon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj, förlåt mig :) glömde helt av bilden, den kommer här :

 

Mappens namn är : 7a23241dc234f76e4541a2

 

[bild bifogad 2005-04-24 18:57:12 av RR-Simon]

704707_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Ser ut att tillhöra MS eget spionprogramborttagare.

Har inte installerat det själv. Tar bort det varje gång det erbjuds på WU.

 

Skadar inte att prova plocka bort mappen, förstås. Värsta som kan hända är att du blir tvungen att installera om programmet.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

 

- Albert Einstein

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...