Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

vilka virus + andra prog. ska man ha?


göran bengtsson

Rekommendera Poster

göran bengtsson

jag har nyss köpt en dator och eftersom jag kommer att vara på internet mycket så behöver jag bra virus program, har någon av er bra tips. om den tar mycket minne eller så spelar ingen roll.

sen undrar jag om jag ska ha office 2000 eller 97, jag har hört att det finns en massa buggar i 2000, stämmer det?, jag har varit inne i www.symantec.se och hittad en massa nyttiga program som verkar vara bra men utlities blev jag verkligen besviken av, när jag skulle låta den kontrollera aefter fel på min hd hittade den ett tiotal fel (ogiltig genväg)därför lät jag den att korrigera problemet och den raderade alla genvägar istället för att söka upp dom "riktiga".

jag undrar om det finns liknande program men som fungerar i alla fall.

sista frågan: jag funderar på att överklocka min athlon 800 mhz, finns det någon risk med det, vad är det värsta som kan hända. om det blir något fel kan man väl bara formatera om hårddisken och innstalera allt igen, sen ska det fungera väl?

för övrigt har jag win 98 andra utgåvan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bluesman122

överklocka kan du roa dig med, det värsta som kan hända är att din cpu blir överhettad och pajar. varför överklocka 800mhz, du lär inte märka någon större skillnad? Du kan inte fixa tillbaks din överklockning med att installera om windows, det gör du i bios och fysiskt på ditt moderkort. Alla "fixar program" är skit, dom förstör mer än hjälper, lär dig operativet ordentligt och fixa själv istället. Antivirus program, finns en drös, dom största är väl mc afee, dr solomon, och norton antivirus (ok, f secure osv, finns massor). Bara att välja och vraka. Office 2000 är ganska buggigt, precis som microsofts program brukar vara, det är standard. Du kan lika bra köra office 97... enligt mig förstås : )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med bluesman där.

Virusprog finns det gott om och vilket som är bäst blir nog alldrig utrett.

Själv kör jag Norton 2000 både på w98 och w2000 och är klart nöjd med det.

Sen är det ju inte så att virus kommer krypande in i din dator när du är uppkopplad utan du måste ju göra nåt aktivt för att få in dem.

Bara att ladda hem en massa filer är ingen fara så länge du inte kör dem,mest .exe du ska tänka dig för med innan du klickar på dem men även .vbs är ju poppis nuförtiden och .bat filer kan man ha jätteskoj med.....

Och som tidigare sagts så lär du inte ens kunna installera om win om du bränt processern.

Men sen å andra sidan tror jag inte du kan bränna processern så där utan vidare.

Vet inget om Athlon men det är väl samma som med p3 kan jag tänka mig.

Testa med vad hade tänkt att köra i med original volt antal först.Går det bra så öka busshastigheten (är multiplern låst på Athlon förresten ? annars så öka där med),går det inte så sänk.

I regel kan du inte ens komma förbi bios i uppstarten om du varit för entusiastisk.

Och kommer du förbi där så kan det hänga sig innan win laddat färdigt men det är bara att testa och se ju.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

göran bengtsson

jag har varit inne på www.tomshardware.com och blev imponerad där det var därför jag tänkte överklocka den, men varför ska man ta risken när jag har betalat så mycket för processorn.

:) jag använder nu norton antivirus 2000 och jag är rätt nöjd med den (trial version från deras hemsida) just nu letar jag efter en crack till den så om nån har nåt tips så maila mig på habibi16@hotmail.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

 

KÖP PROGRAMMET!!! Det är fult att stjäla!

 

Och inte bara fult, det brottsligt också...

 

Min personliga åsikt är att sådana som du borde spärras ut från detta forum...

 

Stefan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

göran bengtsson

vem sa att jag tänker stjäla, jag använder den till utbildnings syfte och tänker radera den efter 24 timmar så det så, tänk efter innan du skriver nåt.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror väl på vilka man snor från.

MS lär inte lida av det i alla fall.

 

Information wants to be free!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AV-program borde egentligen vara gratis...

Det borde snarare vara brottsligt att ta betalt för dom.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den där så kallade 24 timmars-regeln är bara en myt.Kan möjligtvis gälla i USA eller på nåt annat ställe men jag tvivlar på det.

Ner det sen kommer till själva problemet tror jag du ska kunna hitta en fullversion på nån respektabel warez-site nånstans.

 

 

Vad kasst e-forum har blivit efter nymodigheterna !

Nu blir det ju mest:

Script timed out

 

/viewmsg.asp

 

The maximum amount of time for a script to execute was exceeded.

 

Back to basic again !!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

prM.

Tacksam om du kunde konkretisera var (på vilka sidor) det är du har timeoutproblem och hur ofta det uppkommer. På det viset kan vi också göra något åt det.

 

Eftersom jag ser att du berättat om dina timeout-erfarenheter i så spridda forum som "Programmen till din PC", "Internetprogram" och "Avreagera dig", kan jag tipsa dig om att vi tar emot synpunkter om Eforum i forumen "Diskutera Eforum" samt "Buggrapporten".

 

Det gör livet så mycket enklare både för dig och för oss om du kan ställa frågan där och vi kan följa upp den.

Då kan du också bekräfta att problemet med timeout kvarstår.

/Mvh Mats Hultgren, idg.se

 

--------------------------------------------------

Epost: mats.hultgren@idg.se

Besök vår hemsida: http://www.idg.se

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fortsätter här fast det är fel forum för du kommer förmodligen att läsa det ändå.

Så nu har jag sagt det så alla "fel forum letare" behöver icke göra sig besvär.

Felet som stör mig,funkar utmärkt idag förresten,är att sidorna blivit så trögladdade ibland så att jag inte får upp hela sidan utan det avlslutas med den där "signaturen".

Ska ta bort den förresten nu när jag fått nån respons angående det.

Sen vet jag inte om det är ert eller mitt fel,min isp menar jag då framförallt.

Alla har ju som bekant inte bredband ännu.

mvh prM

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då avslutar jag mitt inhopp här och vi sätter upp timeout-problematiken på vår "Följa upp"-lista.

 

En fri spekulation är att det framförallt kan bli problem då det är långa trådar med långa inlägg som t ex dem som förekommer i Datorkrig alt. Öppet forum ...

Då kan det bli en hel del data att behandla innan sidan är "färdigladdad" och överskickad.

 

Vi får titta närmare på det efter semestrarna då vi är skralt bemannade just nu.

 

Undertecknad har semester men tycks ha litet svårt att släppa jobbet! Fattar inte vad det kan bero på ... ;-)

/Mvh Mats Hultgren, idg.se

 

--------------------------------------------------

Epost: mats.hultgren@idg.se

Besök vår hemsida: http://www.idg.se

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan visserligen lätt hitta piratprogg om man vill, men förr eller senare blir dom gamla och man måste leta efter nya. Min rekommendation är Innoculate IT som kommer från mcafee och är gratis. Virus def. uppdateras nästan varje dag och ibland flera gånger per dag.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...