Just nu i M3-nätverket
Jump to content

sprakande moderkort

parker

Recommended Posts

hej alla

någon som känner till varför det sprakar från moderkortet/processorn när jag selar vissa spel el laddar windows.det hörs ganska högt mellan varven.när jag startar windows går det över snabbt men när jag spelar t ex Hitman2 så låter det hela tiden som ett kraftverk.

Asus K8V-X,Amd64 3000+,radeon 9600-256mb,512mb ddr,samsung SP1604N

er vänliga kvarters spindel

Parker

Hej Parker!

Är du säkert att ljud kommer från moderkort? Troligen processornfläkt är skyldig till det, eftersom AMD-processorer blir het lätt. Fläkt kan blir larmande med tid på grund av stoft.

Har du skötat luftkonditionering i din låda? Varm luft måste komma ut från överdel. Jag rekommendera att du byta din processorfläkt till dyrare och tysare fläkt.

TIPS: Din grafikkort är flaskhals i din datorn. Köpa t ex ATI Radeon 9800Pro eller 9800XT

Hälsningar

Jopi

hejsan

ang fläkten så e den typ 4mån o av märket ac-silencer64 ultra tc.processorn håller vid allt utom spel ca 35grader o vid spel kommer den upp till ca 50.har en chassi fläkt där bak.svårt att säga exakt var ljudet kommer ifrån .kan vara proseccorn men det kan osså vara brevid där uppe nånstans.låter som elektriskt gnissel(fattar ni)kortet får duga en stund till,är ingen storspelare,men tack för tipset

Parker

ps.glömde säga att jag osså byttat fläkt i aggregatet till en papst så den ska låta mindre.kan det ha nått med saken att göra.mindre ljud=mindre luftflöde

Stefan Eklinder

Tråden flyttad till Processorer, moderkort & minnen

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder> moderator DrData|

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

- Albert Einstein

hej

inte möjligt att det skulle komma från högtalaren .....har inte den.

någon som haft samma problem??

Parker

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...