Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Varför olika varianter?


KGG

Rekommendera Poster

Outlook har mer funktioner med mail, kalender och allt möjligt som håller reda på ditt liv. Outlook Express har bara mailfunktionen. Det är ett behändigt program, men är det det du ska köra rekommenderar jag Thunderbird istället. Det är mycket lika till funktion och utseende fast med större säkerhet och inbyggt skräppostfilter.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
Det är ett behändigt program, men är det det du ska köra rekommenderar jag Thunderbird istället

Håller fullständigt med. Bytte bort OE mot Thunderbird för ett par veckor sedan och det enda jag ångrar är att jag inte gjorde det för länge sedan.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag vill bara tillägga att Outlook Express ingår i Internet Explorer medan Microsoft Outlook ingår i Officeprogrammet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan någon kort tala om vad som skiljer Outlook och Outlook Express

åt ?

 

Du kan ladda ner Thunderbird här http://www.mozilla.se

 

F.ö använder jag också Thunderbird,och kan bara hålla med övriga

skribenter om att det är behändigt och bra program.

 

 

[inlägget ändrat 2005-04-20 12:19:26 av Brynäsarn]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KGG skrev:

 

Kan någon kort tala om vad som skiljer Outlook och Outlook Express åt?

Outlook Express (och de andra som tipsas om här) går inte att synkronisera med mobiltelefonen. Utan då krävs Outlook för synkronisering av adressbok, kalender, påminnelser, uppgifter mm.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som motvikt till alla thunderbird-entusiaster kan jag säga att jag behåller Outlook 2003 efter att

- Thunderbird inte stödjer synkning med min Palm Tungsten

- Thunderbird kraschar ideligen vid import av Outlook-filer

 

Nåja, detta var verkligen OT men eftersom du redan fått svar på din fråga, så.. ;-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...