Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Halva skärmen är mörk!?


numberoneguy

Rekommendera Poster

numberoneguy

Idag så började det att flimra på min skärm till min laptop...datorn är bara ett halvår gammal. Sen när det slutat flimra så blev den övre halvan av skärmen mycket mörkare än den nedre?? Precis som om det ligger en skugga över övre halvan? vad kan det bero på? jag har ringt suport, det är en Acer Aspire, verkar som UPS ska komma och hämta den, men är det någon som vet vad som kan ha hänt?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter som om den övre lampan har slocknat....

Det är ju lampor som belyser skärmen liknande som på en mobiltelefon, och om det är 2 lampor, 1 uppe och 1 nere och den övre slocknar så blir den övre halvan av skärmen mörk.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja, fast det är ju bara min gissning, kan säkert vara massor av fel... har du kollat om du rör på skärmen?, kan ju även vara ett kabelbrott vid gångjärnen eller nått.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja, det kan jag inte svara på, men det verkar som du fått ett måndagsexemplar, om det inte är så att den har farigt i golvet eller nått.

Men det är ju bara att hopas att det gåt snabbt att fixa...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

numberoneguy

Nej jag har aldrig tappat den, hur försiktig som helst, men det är som du säger att det kanske är ett måndagsexemplar, men jag har ju garantin så det ordnar sig, men jag hatar att lämna bort min dator...tar sådan tid säkert. dom kanske bara byter ut skärmen vad vet jag.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Egentligen är det ju knepigt att det inte finns någon bytut garanti, så att man alldrig behöver vara utan. Eller iaf att man kan få en lånedator när den egna är på service så man kan klara av det alldagliga. Det hadde ju varigt ganska smidigt med bärbara, när dom kommer och hämtar den som ska på service så har dom med sig en lånedator. Den behöver ju inte ens vara speciellt kraftig, utan en gammal lät inarbetad räcker ju länge....

 

Det vart lite offtopic, men det var bara en fundering som dök upp i skallen, skulle va roligt att höra sen det egentliga felet och hur lång tid det tog.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...