Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Hänger sig vid spel

dumme

Recommended Posts

Sitter hos min bror och försöker hjälpa honom med hans dator, uppskattar all hjälp jag kan få, så snart som möjligt.

Datorn hänger sig vid spel. t.ex. mmorpg spelet Guild wars, Lineage 2 m.fl. Konstigt nog fungerar CS, Starwars kotor2.

Han har precis bytat från ett radeon 9800pro till ett GF6600gt och har samma problem med båda korten.

Vi har testat:

Ominstallera windows (med service pack2)

updatera alla drivrutiner (grafikkort, ljud, bios, nätverkskort etc.)

updatera bios

ändrat så att grafikkort har en egen IRQ, delade innan med USB)

alltså gjort i princip allt jag kan, men inget verkar fungera. Vad kan vara fel? Vad ska man göra!?!?

Hade en kompis med liknande problem, han ändrade från AGP 8 till 4 med lyckat resultat. När han bytade tillbaka fick han problemet tillbaka så vi är säkra på att det var detta som var problemet.

Har dammsugit hans Bios och försökt hitta var man ändrar det men det verkar inte gå!? skumt..

BEHÖVER AKUT HJÄLP!!

Hejsan!!

Kolla här. Klicka på Start-> Alla program-> Tillbehör-> Systemverktyg-> Systeminformation-> Verktyg-> Diagnostikverktyg för DirectX. Kolla igenom flikarna och titta i rutan "Anmärkningar" efter problem. Om ni har problem under fliken "Bildskärm" så kan det saknas drivrutiner till moderkortet.

Mvh Thomas

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...