Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

7m kabel mellan monitor och dator.


JR

Rekommendera Poster

Blir det en flaskhals? Jag tänkte om man köpte en 7m lång kabel så man kan gömma datorn någon annan stans än under skrivbordet. Men visst då måste jag ju köpa trådlös mus och tangentbord.

 

Det blir väl inga märkbara släpningar på nåt sätt eller så hoppas ja?? Säkert en dum fråga, men jag är ju ännu dummare om ja gör bort mig genom att köpa det och upptäcka ev. brister då :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säkert en dum fråga, men jag är ju ännu dummare om ja gör bort mig genom att köpa det och upptäcka ev. brister då :)

 

Så talar en klok man. En icke klok dito chansar och köper kabeln och om det visar sig att det inte fungerar så går han tillbaka till butiken och börjar skälla på någon bara för att få ut sin aggresion över faktumet att han var så dum så han inte kollade upp om kabellängden hade något betydelse.

 

Tro mig, dessa personer finns verkligen. Jag är bekant med en... :)

 

7 meter kabel ska inte ha någon betydelse eftersom de säljs som just 7-meterskabel men andra är nog mer bergsäkra än vad jag är.

 

Bosse

 

Eforums medlemmar i bild! "http://eforumare.just.nu"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl en kvalitetsfråga, jag köpte en femmeterkabel på Clas Ohlson och bilden fick skuggor, men en annan här (frågan har varit uppe förut) satsade på en lite bättre kabel och det var inga problem.

 

 

°±°

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det hänger också på hur kraftig drivsignal grafikkortet orkar ge när kortet belastas med lång kabel.

Rimligen ökrar också svårighterna med ju med högre upplösning och högre uppdateringsfrekvens som används.

Om en typ av anslutning "DVI-D" som har högsta kabellängd enligt standarden för DVI-D 7,5meter handlar nedan

http://www.tomshardware.se/graphic/20041209/index.html

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade för mig att jag läst nånstans att det kund bli problem. Ska ta och kolla på tomshardware.

 

Tack för alla svar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att det största problemet blir att få mus och tangentbord att fungera bra. Om du köper mus för ett par tre hundra som är trådlös så klarar den knappt två meter och inte alls de sju meter som du pratar om. Bluetooth kanske vore något då?

 

/Johan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...