Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Musen hänger sig på Internet


Gunnar3

Rekommendera Poster

Hej! När jag använder min webbläsare, antingen IE eller Communicator, och surfar på nätet som vanligt så brukar muspekaren liksom låsa sig på skärmen under några sekunder när man öppnar en webb-site. Det är alltså när jag besöker en ny hemsida som fenomenet uppstår. Det hela är förstås väldigt irriterande och det känns väldigt oproffsigt när man för övrigt sitter med ett Abit BF6 Pentium500 64MB 20.5GB 7200rpm Logitech 4-knappars Riva TNT 16MB SB128, alltså en helt modern ny dator.

För det första, var ligger felet?

För det andra, vad kan man göra åt det?

 

Jag har provat att formatera hårddisken och lägga in allt på nytt, men felet kvarstår. Märk väl att felet bara uppträder när jag är på Internet med mina webbläsare, inte med OE mirC ICQ eller annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du att du inte kan flytta muspekaren ens - eller bara att du inte kan klicka?

Att det tycks hänga sig kan ha att göra att vissa webbplatser kontaktar nån sponsor typ Doubleklick.

Jäkligt irriterande, men det kan hjälpa att köra via en proxyserver hos din Internetleverantör

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, musen låser sig helt och hållet och jag kan alltså inte ens få den att röra sig över skärmen. Det är en Logitech PS2. Jag har testat lite här under dagen, och det verkar som hela datorn ger sina resurser till Internet, för när jag spelar musik i datorn samtidigt så hänger/hackar sig musiken kraftigt. Förb-nnat irriterande alltså! Vore jättebra om någon kunde förklara vad felet beror på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkligen mystiskt.. jag märker ibland, tex på IDG.se att den snor nästan all CPU-kraft.. men inte så att musen stannar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...