Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Köra Access-databaser utan Access installerat

CroErik

Recommended Posts

Hallo på er. Jag är lite ringrostig på det här med access-databaser. Jag vet att det ska gå på något vis att få en Access-databas körbar på en dator som inte har Access installerat. Någon som kan tala om hur? Har för mig att det krävs att man har någon form av utvecklings-version av Access eller hur var det nu igen?

Du behöver Access Runtime, följer med om du har Office 2000 Developer CD (borde väl ligga med en Runtime även i nyare Office Developer versioner), har du licens för det, men inte vet vart du ha skivan ska det funka att ladda ner det från http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=0C8F40CA-9ECC-426A-AC5F-E1F98A6ACD73&displaylang=en

Flikar då in med en fråga.

Den filen funkade på väldigt många versioner men inte Windows XP, hittade heller ingen när jag sökte. Finns det ett annat sätt på den versionen?

Har testat nu, och det funkar ju alldeles ypperligt. Det är bara ett litet problem och jag vet inte, det kanske inte går att komma ifrån..

När jag kör min databas på en dator med Access Runtime så måste jag bekräfta borttagningar, tilläggsfrågor osv. Detta går ju att välja bort i Access, men det finns inga sådana möjligheter i Runtime? Det blir ju ett väldigt irriterande moment när man måste godkänna så fort man utför en operation...

Någon som vet?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...