Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Problem med tv bilden

Brolinho

Recommended Posts

Hej.

Jag har ett riktigt konstigt problem som jag inte kan finna att någon annan haft. Allt började bra. Fick bra bild o.s.v. Eftersom jag har widescreen TV ville jag utöka bilden på tv skärmen, så att den blev hel täckt. Gick in i nått som hette Justera Enhet. Fipplade o vipps så fick jag tjocka linjer i bilden, En del "kopieras" och landar bredvid den riktiga bilden. En annan del "klipps ut" och hammnar bredvid den kopierade bilden. Samt att den riktiga bilden inte har den lilla remmsa som klippts ur. Jag har försökt rätta till problemet, men det är omöjligt. Efter nu 3 timmars jobb hoppas jag på hjälp från någon snilleblixt.

Här är en bild jag gjorde i Paint, den är likadan på tv skärmen:

http://hem.bredband.net/marcus11/dampbild.JPG

Att datorer tammefan alltid ska djävlas !!!

Hejsan!!!

Jag vet inte vad du har råkat ut för, men det borde lösa sig om du går till enhetshanteraren och avinstallerar ditt grafikkort. Sen så startar du om datorn och låter Windows installera om grafikkortet.

Mvh Thomas

Tack så mycket för den Thomas :D

Nu fungerar det bra. Dock undrar jag varför man inte kan ha 1024x768 på skärmen och 800x600 på tv:n. Blir så himmla jobbig att köra med 800x600 på dataskärmen...

. Dock undrar jag varför man inte kan ha 1024x768 på skärmen och 800x600 på tv:n.

jag sänder 1280x1024 till skärmen och, mmn är det 800x600, något lägre till TVn.

Det går utmärkt. Hur skrivbordet visas på TVn beror på hur du skapar bilden som sänds till TVn. Om du klonar skapas en direkt kopia av din primära skärm på din sekundära, dvs pixel för pixel kopieras vilket ger att hela skrivbordet inte visas. Då kan man antingen låsa bilden på TVn i visst läge eller panorera över bilden med musen.

Om du ska titta på film är detta inget problem. Är helskärmsvideo aktiverat fyller denna video upp din TV och inte skrivbordet. Om du vill köra annat program vid kloning, exv. en bildvisare, är det dock lämpligt att upplösningen är densamma på TVn och skärmen

Om du vill ha ett "eget" skrivbord på TVn kan du istället välja att utöka skrivbordet till TVn, precis som du skulle göra om du hade två skärmar. Helskärmsvideo fungerar fortfarande, men du kan även använda andra program på det skrivbord som visas på TVn utan att dessa påverkas av inställningarna för din primära skärm.

Nu ska sägas, att terminologin och erfarenheterna är hämtade från Nvidia/Geforce.

http://goto.glocalnet.net/geforce

/T

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...