Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Winfast TV2000 XP Expert


Tobbepolarn

Rekommendera Poster

Tobbepolarn

Jag köpte för ca 1 vecka sedan ett TV-kort av märket ovan. Meningen med detta är att jag vill kunna föra över VHS-filmer till datorn för att sedan bränna ut dessa.

Den delen som avser att föra över VHS filmen till datorn funkar alldeles utmärkt men här uppstår problemen.

När jag ska spela upp filen i Windows media player så hackar filmen, flimmrar och ljudet hänger inte med.

 

Är det någon som vet vad detta kan bero på?

 

Jag har en Pentium III 450mhz, 192Mb ram och 13 gb HD samt ett Nvidia grafikkort 16MB.

 

Tack!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det känns som en lite klen dator men det kanske borde gå, kolla om det finns några prioritetsinställningar i programmet som du spelar in i och ställ dom på idle.

 

/Marcus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket format spelar du in i? Lyckas du spela in utan atta tappa några bildrutor? Din processor är lite klen för att kunna koda i något avancerat format och kanske din hårddisk är för långsam för att kunna hantera en okomprimerad videoström.

 

Men testa att spela in med HuffYUV som codec och PCM som ljud. Det belastar processorn minimalt men skapar gigantiska filer.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

 

[inlägget ändrat 2005-04-14 17:49:13 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...