9kalle9 Posted April 14, 2005 Share Posted April 14, 2005 Någon som stött på s-ata extender ?? Dvs. flytta ut hårddisken ur datorlådan till vinden el. dyligt, runt tio meter bort. Är döds trött på diskens vinande, vill ha en tyst dator! Fläktar o annat går enkelt att få tyst på... Link to comment Share on other sites More sharing options...
squarehead Posted May 14, 2005 Share Posted May 14, 2005 Maxlängden för en S-ATA kabel är så vitt jag vet 1 meter. Hastigheten ligger troligtvis över 1 Gbit/s. Så det är väl därför det blir problem med längre kablar. Du får göra som jag. Vattenkyl hårddisken och kapsla in den i ljudisolering. Då blir du garanterat av med vinandet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lizardKng Posted May 14, 2005 Share Posted May 14, 2005 Hmm, hur långt bort kan man ha en FW-disk? Med FW800 borde det ju gå rätt snabbt ändå? Link to comment Share on other sites More sharing options...
squarehead Posted May 14, 2005 Share Posted May 14, 2005 Nu har jag inte sett längre kablar än 4,5 m i handeln, men upptäckte just att man kan köpa repeaterkablar i samma längd och koppla på. Totalt kan man komma upp i ordenliga längder upp över 50 meter. De är inte gratis men kanske kan vara ett intressant alternativ! [inlägget ändrat 2005-05-14 20:19:23 av Daniel Thornberg] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.