Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vad har jag för grafikkort?


Dada

Rekommendera Poster

Hejsan!

 

Har installerat om Windows 98 på en gammal Fujitsu-Siemens bärbar dator, och nu behöver den grafikdrivrutiner, och jag vet inte vart jag ska leta, för jag vet inte vad det sitter för kort i den. Det enda jag vet är att datorn är en "LiteLine" med 475MHz AMD-processor och 64mb RAM. Jag har letat i windows, i BIOS, och utanpå datorn, men hittar ingen information om vilket grafikkort den har. Den ska bara användas som skrivmaskin, så inga avancerade drivrutiner behövs, men nu (helt utan drivisar) är bilden mycket oskarp. Det enda som står i enhetshanteraren är att det är ett "Standard PCI-grafikkort". Dessutom såg jag i BIOS att det går att ställa grafikkortets minnesstorlek (grafikminnet är alltså delat med RAM-minnet).

 

Hur ska jag göra för att få reda på vilket kort som sitter i datorn?

 

P.S det står något slags serienummer under datorn, men jag hittar ingen funktion för att söka på detta på siemens hemsida (typ som dell har på sin hemsida...).

 

[inlägget ändrat 2005-04-13 23:08:16 av Dada]

[inlägget ändrat 2005-04-13 23:10:45 av Dada]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Everest Home Edition kan fixa det till dig. Avslöjar det mesta om datorns innehåll utan att du behöver plocka isär datorn.

 

Ladda ned härifrån http://www.lavalys.com

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

 

- Albert Einstein

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...