Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Sökes: Hemmabrukslaptop 8-15.000:-


isobel

Rekommendera Poster

Jag är ute efter en bärbar dator som jag ska kunna flytta vid behov (har bl a planer på att studera utomlands och vill isf ta med mig den då), men som mestadels ska fungera som en stationär. Jag har dålig koll på hårdvaror överhuvudtaget, så jag skriver lite här så får vi se om nån kan hjälpa mig.

 

Främst vill jag använda datorn till att surfa med och skriva på, men jag vill även kunna ladda ner en del tunga filer, så jag behöver ett hyfsat stort hårddiskutrymme. Barnslig som jag är skulle jag också vilja kunna spela typ The Sims och andra spel med liknande hårdvarukrav på datorn, men det är inte ett måste.

 

Ett annat användningsområde skulle kunna tänkas vara filmvisning, vilket isf skulle kräva tv-ut, men det är heller ingen nödvändighet i just dagsläget. Jag skulle dock vilja kunna ladda över en hel del bilder från min digitalkamera via usb-port och lagra på datorn samt redigera dessa i Photoshop. Om jag inte har helt fel innebär detta att färgåtergivningen och skärpan på skärmen måste vara hyfsat bra.

 

Kan man få tag i en bra laptop som klarar mina krav för ca 8-15.000:-?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man få tag i en bra laptop som klarar mina krav för ca 8-15.000:-?

Jodå, det ska nog gå bra =) Det är ju inte direkt några extrema krav...

 

 

~ Stefan ~

 

"Ingen kan hjälpa alla men alla kan hjälpa någon."

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där ser man. Finns det rentav några konkreta exempel på vad mina användarkrav motsvarar för hårdvaruprestanda? Och kanske t o m någon tillverkare eller återförsäljare?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...