Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Word 2003 CMD-knapp vid utskrift


Zwamp

Rekommendera Poster

Jag har en liten applikation som användaren på ett enkelt sätt skall kunna hämta via en knapp. Knappen skall finnas på själva worddokumentet.

 

Vad jag däremot inte vill är att knappen skall synas på utskrift, vilket den gör (fungerar alltså inte som excels formulärknappar). I Access kan man enkelt stänga av utskrift på "knappnivå", verkar inte fungera på samma sätt i word(2003).

 

Någon som kan ge mig ett tips hur jag kommer runt detta?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skulle kunna skapa ett formulärfönster med en knapp i som startas tillsammans med dokumentet. Har försökt med detta till en dot-fil men inte fått det att funka, men det skulle nog funka i ett dokument

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Problemet är att jag behöver komma åt funktionen även efter en första start, och jag tror jag kommer få svårt att få användaren att gå via makromenyer. Jag kör redan via starten första ggn mallen öppnas..

 

Märkligt att det avbockning av utskrift stöds både i excel(typ ialla fall) och i access, men inte i word!! Fattar bara inte att det verkligen är så här sunkigt, det är ju för bövelen Off2003! Hemläxa MS!

 

Verkligen ingen som har tips på ngt hack i detta ärende??

 

[inlägget ändrat 2005-05-04 10:59:08 av Zwamp]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör en egen meny

 

Som du kopplar till dit macro

verktyg->Anpassa->fliken kommando-> skrolla ner till ny meny-> dra menyn till menyraderna på dokumentet->(ändra namn på menyn kan du göra genom att högerklicka på den)->Ändra ordning på komandon...->leta upp din meny->lägg till->makro->(ditt makro)->ändra namn görs med knappen ändra markering.

 

//Fredrik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för dina svar Fredrik, men det är inte vad jag letar efter (jag börjar iofs. tro att jag inte kommer lösa detta)

Problemet är att jag behöver komma åt funktionen även efter en första start, och jag tror jag kommer få svårt att få användaren att gå via makromenyer.

 

Finns ytterligare en stor anledning till att jag inte vill ha detta i en meny, för att lägga det där krävs redigering av normal.dot (om nu inte jag är helt ute och cyklar..). Jag vill VÄLDIGT gärna ha all kod och modifiering i det aktiva dokumentet då detta används i en fleranvändar miljö som jag vill hålla flexibel.

 

Fler ideér?

 

Edit: Menyhistorian funkar att lägga i aktivt dokument, dock var den lite knepig, fungerade på en av två burkar.. Ska leta vidare i den riktningen, tack och poäng till dig Fredrik!

[inlägget ändrat 2005-05-04 16:16:01 av Zwamp]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...