Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

A:, E: och F: funkar inte längre i Win 2000


poZe

Rekommendera Poster

Tjena!

 

En kompis dator har börjat bete sig märkligt. Under uppstarten så visas inga felmeddelanden utan CD och DVD listas som vanligt. I enhetshanteraren under System i Kontrollpanelen syns oxå alla enheter och inga frågetecken. Datorn kan dock inte läsa ifrån varken CD, DVD eller A:. När man stoppar i en diskett eller CD så får man upp ett felmeddelande som inte säger så mycket. "Fel konfiguration" eller så har jag för mig. Inga ändringar har gjorts i datorn. Har öppnat och kollat att alla kablar sitter på plats. Även provat kommandotolken och där visas samma fel.

 

Nån som har en kvalificerad idé om var jag kan fortsätta att felsöka? USB verkar oxå strula kan tilläggas. Hann bara kolla 5 min och har väl lite andra idéer att prova men är mycket tacksam för hjälp.

 

/Marcus

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick ett liknande problem efter en "dålig" installation av Norton AV. Men en ominstallation av NaV så funkade det. Så det är en gissning om du har norton eller något annat AV

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kanske är något liknande som jag hade för ett år sedan, då gällde det Windows XP och programmet InCD som kom med Nero.

 

Den versionen av InCD fungerade visserligen i Windows 2000 men för säkerhetsskull om din kompis har InCD installerat så kan han ju prova att avinstallera det och se om det hjälpte?

 

Din felbeskrivning stämmer annars ganska bra i hur mitt fel uppträdde, du kan läsa mer i tråden:

 

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=593880

 

Tunna/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...