Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

klocka dell p4 2.8


slezzen

Rekommendera Poster

hej!

jag undrar om man kan klocka min Dell processor! Det är en 2.8Ghz

Har försökt göra det i BIOS men inget händer! Alltså ingen förändring där inne. Ngn sa att man var tvungen att pilla på moderkortet men det ska väl inte behövas!?

<tacksam för svar/>

 

/slezzen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan inte klocka en Dell (samma sak gäller för i princip alla märkesdatorer). Det du kanske kan göra är att klocka grafikkortet och det gör du med mjukvara inne i XP.

-nisse

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant RN! Men tråden är gammal (200211XX) och jag kan inte hitta någon mjukvara som fungerar på moderna maskiner, har du något förslag? Bra länk = poäng.

-nisse

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men tråden är gammal (200211XX) och jag kan inte hitta någon mjukvara som fungerar på moderna maskiner, har du något förslag?

 

Har du testat version 2.2.16 av programmet CPUFSB (släppt 7:e mars i år), som t ex gör att man kan ändra fsb:n i Windowsmiljö? Det har bl a en databas över flertalet olika moderkort för att kunna föreslå vissa autokonfigurationer...

http://www.cpufsb.de/

 

Hoppas programmet var av den typ du efterfrågade!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
NWM skrev:

Intressant RN! Men tråden är gammal (200211XX)...

 

Tråden är rätt färsk...

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

 

- Albert Einstein

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja Stefan, lite gammal var den väl allt 11-14-2002 är väl inte direkt färskt. Men den var klart bra!

-nisse

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NWM skrev:

 

Du kan inte klocka en Dell

Är din avsikt att klocka en Dell, så ser jag med spänning fram emot dina erfarenheter, innan jag ger mig på min PIII 933MHz Dell.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
NWM skrev:

Nja Stefan, lite gammal var den väl allt 11-14-2002 är väl inte direkt färskt. Men den var klart bra!

 

Den är från 2005-04-12 om du kikar högst upp på huvudinlägget.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

 

- Albert Einstein

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag syftade på när inlägget skapades och det var utan minsta tvivel 021114. Hur som, nu har jag kollat lite på programmet och det stöder inte någorlunda nya MB. Så mitt svar på den ursprungliga frågan kvarstår: nej man kan inte överklocka en Dell 2,8.

-nisse

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...