Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Inge kanaler med TechnoTrend....


C:\nicke\forums\IDG\forum.bat

Rekommendera Poster

C:\nicke\forums\IDG\forum.bat

Tja..

 

Jag får inte fram nåra kanaler när jag söker efter de.

Inge error kommer vid start.

 

Jag har ett TechnoTrend DVB-C Tuner.

 

nån som kan nåt om det? behöver hjälp. vill ju kunna hitta kanalerna :]

 

www.technotrend.de

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DVB-C

 

Antar att du försöker ta emot digitala kanaler via ett kabelnät typ Comhem eller UPC. Om inte, då har du fel kort.

 

Sedan lär du även behöva ett abbonemangskort i ditt TV-kort för att ta emot kanaler. Nu vet jag inte om de sänder några kanaler helt öppna i kabelnät, kanske det. För övriga kanaler behöver du troligen en CAM-modul som tar om ditt näts specifika kodning, en kortläsare och ett abbonemangskort.

 

 

Alltid en start att börja med, så mycket mer än detta kan inte jag ge då jag har ingen erfarenhet av DVB-C kort.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

C:\nicke\forums\IDG\forum.bat

Digitala fria kanaler ja.

behöver inget abbonemangskort.

De sänder digital kanaler. jag skall få upp nåt över 13 st.

behöver ingen kortläsare eftersom det är fria kanaler.

 

bla bla :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bla bla, ja, då vet jag inte riktigt. Som sagt inga erfarenheter av DVB, men va fanken - TV-kort som TV-kort...

 

Har du en kanalplan? Kan du kanske mata in en kanalplats för hand? Kontrollera att kabeln är okej. Att boxen du (väl) har tar emot kanaler korrekt. Och att ditt TV-kortet i sig kan ta emot det du önskar. Vad jag hört har många DVB-C nät vissa dialekter som kan göra det svårt att ta emot utan just det nätets speciella boxar. Ashc, nu snackar jag bara sånt som är "rykten" för.

 

Elliminera även alla tänkbara störkällor, dvs maximala chansen att ta emot något.

 

Ärligt talat - DVB-kort talas det inte så mycket om här, DVB-C än mer sällan. Misstänker att du kan få bättre svar om du fiskar på andra, mer specialliserade, forum.

 

Om du finner lösning på annat håll uppskattas.

 

Kanske tipsen i denna tråd kan hjälpa:

http://www.prisjakt.nu/forum/lofiversion/index.php/t83192.html

 

Lycka till!

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du ComHem borde du kunna få in alla kanaler i kanal-listan, även om du inte kan kolla på andra än de som inte är krypterade, utan CAM. Kolla så du har rätt inställningar (frekvens, symbolrate och qam). Är signalstyrkan för låg kan du också få problem att hitta kanalerna.

 

/

P.S Jag förutsätter att du uppdaterat till senaste version av drivis och prog från TT ;)

[inlägget ändrat 2005-04-12 23:11:11 av nop4e71]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

C:\nicke\forums\IDG\forum.bat

:):)

 

hmmm. exakt frekvenser har jag inte lista på. (änn) skall fara till stan idag för att fråga Vasa Läns Telefon (finns i Finland så ComHem har jag ej ;))

 

hmm. läste nåt med störningar i datorlådan på dendär sidan som du gav mig.

skall testa flytta kortet längre nedåt i lådan. hum. har nog bara 2 fläktar (cpu, power)

 

men men. skall fiska vidare :)

 

tack för svar :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

C:\nicke\forums\IDG\forum.bat

Har inte ComHem. (bor i Finland)

jag får inte in nåre kanaler alls.

Jag har inte frekvenserna. bara Symbolrate :/

men jag far till stan idag för att fråga efter de :)

 

P.S Jag förutsätter att du uppdaterat till senaste version av drivis och prog från TT ;)

 

det har jag testat :(

 

 

*puss*

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmmm. exakt frekvenser har jag inte lista på. (änn) skall fara till stan idag för att fråga Vasa Läns Telefon (finns i Finland så ComHem har jag ej

 

fara till stan för att fråga?! Har ni inte telefon (eller webb) i Finland? :)

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

C:\nicke\forums\IDG\forum.bat
fara till stan för att fråga?! Har ni inte telefon (eller webb) i Finland? :)

 

haha :D joorå. men jag är för laaaaat för att ringa :P bor dessutom nära stan :)

 

kom dessutom just därifrån. fick en lista på frekvenserna :)

måste bara koppla i datorn nu för att testa :)

 

<-> återkommer *peace* :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...