Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

internethandel


tjoffe3

Rekommendera Poster

Har betalat för programvara som en person annonserade ut på eniro

men har inte fått ngt programvara.ngn som vet om man kan kolla upp vem som satt ut annonsen?Det telenr som står i annonsen är det en annan som står för än den som svarat på mailen.Och det är ingen som svarar när jag ringer på det telenumret.Har kvar bankkontonumret

som jag betalade in pengarna på.Samma person har ter annonser om programvara, har skrivit till eniro om detta men dom verkar inte vilja

svara på om dom kan hjälpa till att kolla vem som satt ut annonsen?Tyycker det vore i deras intresse att ha en reko site...Mailadressen var en hotmailadress första mailen besvarade hon samma dag nu har jag inte hört ngt sedan jag satte in pengarna det är 5dgr sedan.Har kontaktat

Konsumentombudsmannnen men dom kunde inte göra så mycket utan rådde mig bara att skriva till eniro och avvakta har skrivit tre mail nu och inte fått svar.Råd?

/tjoffe3

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det du kan göra är väl att polisanmäla och sen lära dig läxan att det kan vara riskfyllt att förskottsbetala till okända människor.

 

/Marcus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har gjort det nu även gjort anmälan till konsumentverket när jag tycker att annonsföretaget jag hittade annonsen hos varit lite släpphänta när det gäller att annonsera,men fått svar nu att dom håller att göra om sin annonssite så att man måste reg. sig innan man annonserar.dom har också stängt av den annonsören för annonsering och blockerat telefonnumret men det är ju bara att hitta på ett nytt telefonnummer och ny emailadress så är det fritt fram att blåsa folk i fortsättningen...bara att hoppas dom får igång registreringen snart så att inte så många behöver

bli blåsta på pengar,hoppas polisen klämmer åt personen ordentligt bara

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...