Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

allting djävlas trots firewire


isunda

Rekommendera Poster

Känns som datorn motarbetar allt jag gör för att kunna redigera film. Har windows XP och kameran är en Panasonic NV-GS11. Har provat olika program men inget funkar. I Windows Movie Maker hittar programmet kameran på firewire-kortet men den hittar ingen brännare. I programmet MAGIX Video editor hittar den inte ens kameran. Har installerat om flera gånger men den hittar inte kameran fast den är påslagen och på firewireingången. I programmet Unlead videostudio får jag felmeddelandet "Failed to intialize the video capture plug-in". Men kameran finns i alla fall synlig i en lista. Vad är det som är fel. Nåt tips någon? Skulle bli ytterst tacksam om någon kunde hjälpa mig!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som datorn motarbetar allt jag gör för att kunna redigera film

 

Min första tanke är Microsoft ;)

 

 

 

Har du fått en skiva med till kameran? Det kan vara så att det finns programvara där som överför filerna.

 

Lycka till

 

/Jetmoon

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja jag har fått med en CD med kameran. Den programvaran är till för att överföra stillbilder, vilket fungerar. Går jättebra med USB. Men när det gäller att tanka över själva filmen så blir det stopp. Trots firewire-kort och att jag har provat olika program.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du kollar i enhetshanteraren är det något som inte fungerar bra där?

 

Försök att leta reda på drivisarna då och installera.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom kameran hittas och du kan föra över stillbilder utan problem så tycker jag att det låter som att det är något fel på kameran.

 

/p-a

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej intressant tanke med fel på kameran... men jag är inte så säker på det. för angående stillbilderna så går de via USB och där kan jag även ladda över filmen (men i låg kvalitet). Så kameran verkar funka bra. det är just själva firewire-överföringen som inte funkar i programmet Magix.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du inte bara kopiera ut filen i explorer? Eller ligger den lagrad på nåt speciellt sätt till skillnad från bilderna?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om det är film-filen du menar så blir svaret nej. jag kan inte kopiera den, eftersom den ju inte är lagrad som en fil i kameran. ligger ju på bandet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...