Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Outlook: Mail fastnar i utkorgen

Johan Jivegård

Recommended Posts

Johan Jivegård

Jag försöker maila från en nyinstallerad dator men mailen vill inte gå iväg. De fastnar helt enkelt i utkorgen. Jag har inte angett fel SMTP-server och jag har provat att ta bort å lägga till kontot på nytt. Ingen skillnad.

Har ni tips? Jag är desperat. Med Outlook Express funkar det fint och samma konto funkar bra på en annan dator med vad jag kan se samma installation av XP å Office.

Jag kör Outlook 2003.

Med vänliga hälsningar

Johan

Henrik sthlm

Hej Johan,

Jag skulle kolla inställningarna under Verktyg -> Alternativ och fliken Konfigurera e-post.

Under Skicka och ta emot kan man välja hur posten ska skickas. Enklast är att kryssa i "Skicka omedelbart när du är ansluten", om du har fast uppkoppling alltså.

Funkar det?

Hälsningar

Henrik sthlm

Johan Jivegård

Alla inställningar ser rätt ut. Men tack ändå.

Det mystiska är att jag har råkat ut för det här problemet några gånger på olika installationer på olika datorer med olika mailkonton. Jag kan inte heller se ngt annorlunda jag har gjort vid den här installationen som skulle kunna skapa detta problem. HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP!!

Har ni fler tips?

Johan

• 2 weeks later...
NomenNescio

Ingen som har någon lösning på detta?

Vi har liknande problem på några av Windows installationerna på jobbet, outlook verkar ha en del konstiga buggar?

Funderar på om Thunderbird är ett bättre alternativ?

Funderar på om Thunderbird är ett bättre alternativ?

Du hittar en del synpunkter på Thunderbird jämfört med Outlook i den här tråden:

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=703303

Johan Jivegård

Jag ominstallerade hela office och vips så fungerade mailen som den skulle. I övrigt gjorde jag inga förändringar. Mycket märkligt.

Prova att ominstallera office på någon maskin på ditt jobb och se om det gör någon skillnad.

Mvh

Johan

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...