Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Xp och messenger = något galet?!


Corleone

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har ett problem som är lite svårt att förklara, jag försöker;

 

Jag har windows xp proffesional sp3 och använder mig av msn messenger, jag har aldrig haft problem med det tidigare men nu helt plötsligt så går det inte att starta messenger. Ikonen ligger nere vid klockan och jag kan logga in men jag får aldrig upp programmet, när jag har det inställt så att msn today rutan öppnas vid start så ligger rutan öppen ser jag genom att den ligger nere i aktivitetsfältet men på skärmen syns den inte. klickar jag och drar där jag tror att rutan finns på skärmen så drar jag med mig en transparent ruta med ett fryst bakgrundsinnehåll (rörigt att förklara).

Själva messengerrutan får jag inte upp, om någon skickar en textkonversation eller liknande så ploppar det bara upp tomma rutor.

 

Jag hoppas att ni har fattat mitt problem, jag har självklart testat att avinstallera messenger och installera det igen men det funkar inte, det borde väl vara någon krock mellan systemfiler eller liknande men jag kommer inte längre...hjälp mej.

 

Tack på förhand.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Hejsan!!

 

Jag tycker det låter som om du har en brandvägg eller en router som blockerar Msn för dej. Kolla brandväggens inställningar angående Msn.

Enklast är förståss att prova att stänga av brandväggen och prova om Msn funkar.

 

Jag antar att du menar WinXp sp2. Om du nyligen har installerat sp2 så har du Windows egna brandvägg igång eftersom sp2 startar den automatiskt. Har du dessutom en annan brandvägg installerad så bör du avaktivera Windowsbrandväggen.

 

 

Mvh Thomas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...