Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte radera filer


Yahaja

Rekommendera Poster

När jag försöker radera ett bibliotek på min F.disk så låser sig explorer. Lyckades radera de enskilda filerna var för sig, men biblioteket kan inte tas bort. Slutar med att jag måste döda utforskaren.

Gäller även om jag skapar ett nytt tomt bibliotek och sen försöker ta bort det. Har till och med ominstallerat xp (home), men problemet återkom efter ett tag.

 

Tacksam för hjälp. Detta är ett allvarligt problem, som ni förstår!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon

Pröva att ta bort mappen via kommandotolken. Gå in i Start->Kör program, skriv in cmd och tryck Enter. Du får nu upp kommandotolken där du nu ska leta fram dig till mappen ovanför den du vill ta bort.

 

- Skriv in f: och tryck enter

- Om mappen som skall bort är f:\mapp1\mapp2\mapp3 så skriver du nu rmdir f:\mapp1\mapp2\mapp3

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, det fungerade. Men tyvärr blir det ju väldigt jobbigt att göra på detta sätt. Jag får samma problem med alla bibliotek jag skapar.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
Jag får samma problem med alla bibliotek jag skapar

Oj, det var ju jobbigare. Vilket felmeddelande får du? Är det något i stil med "File or folder is in use by another program"? Om inte så vore det bra om du kunde posta felmeddelandet i exakta ordalag.

 

[inlägget ändrat 2005-04-10 20:05:44 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Anjuna Moons tips påminner om några av de tips som ges här:

http://www.experts-exchange.com/Operating_Systems/WinXP/Q_20791525.html

 

Scrolla ned en bit på sidan så kan du läsa svaren. Där finns hur mycket tips och länkar som helst att prova. Hoppas några av dem hjälper dig till slut, så att du blir av med problemet.

 

Här finns en annan lösning:

http://www.softwarepatch.com/tips/howto-delete-xp.html

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

 

- Albert Einstein

 

 

[inlägget ändrat 2005-04-10 20:10:53 av Stefan Eklinder]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
påminner om några av de tips som ges här:

OT: Experts-Exchange är en suverän källa för hjälp. Bäst blir den med en prenumeration dock (som förvisso kostar pengar).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som hände är: "Explorer.exe har stött på ett problem och måste avslutas". Sedan hänger Explorer, så jag tar kål på den via Aktiviteshanteraren.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Var snäll och håll dig till en tråd och skapa inte nya med samma problem.

Din senaste tråd är raderad.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder> moderator WindowsXP|

 

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

 

- Albert Einstein

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...