Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

thunderbird


lakris-loppan

Rekommendera Poster

lakris-loppan

Hej hej!

jag hade tänkt att uppdatera mitt e-post program Thunderbird 1.0 till 1.02. Är det inte som i firefox att man kan ga in och kolla om det finns nagra uppdateringar tillgängliga, alltsa i programmet under tools/options....osv? När jag gör det sa säger den att det inte finns nagot nytt...? Eller maste jag ladda ner hela den nya versionen? Det vill jag ju egentligen inte, eftersom jag bara vill komma at russinen i kakan, pa den nya versionen...

/l-l

 

[inlägget ändrat 2005-04-10 11:02:51 av lakris-loppan]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fått en känsla av TB uppdatering inte irktigt är där FireFox är idag, dvs programmet söker inte ut nya uppdateringer till användarna.

 

och för övrigt när FireFox uppdaterar sig laddar den hem en full installation av webbläsaren och installerar över den gamla versionen,

 

Thundertbird är ju icke så stor, så något problem att ladda hem den nya versionen borde det väl inte vara. Den fungerar för övrigt utmärkt. Kör själv Thunderbrd 1.02 SV

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lakris-loppan

Aha, tack för den infon :thumbsup:

Da skall jag testa och ladda ner den nya versionen. Det blir väl inga problem när man tar ner den nnya, med tanke pa adress bok och alla inställningar? Är det bara att "installera över"?

/l-l

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag avinstallerade gamla först, det brukar vara det bästa receptet när man ska installera om med en ny version och inte bara uppdatera del av programmet. Adressbok, tilläg och liknande ligger inte i programbiblioteket så de berörs ej av avinstallation av programmet.

 

Allt var kvar efter avinstalltion av gamla och installation av nya Thunderbird.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...