Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

5,1 hemmabio


gögga

Rekommendera Poster

Hej är det nån som hjälpa mig med inställningarna av denna hemmabio denver 5,1 dolby digital. Jag får bara skit ljud ut i anläggningen.Jag kör scart från hemmabion till tv:n scart. Hemmabion har en inbyggd 5,1 dolby digital förstärkare med inbyggd prologic. Jag förstår inte denna manual, krånglig. Subben låter bara skräp den har inte inbyggd förstärkare, den kör från 5,1 kanals förstärkaren.Hoppas på hjälp från en som kan inställningar.Häls.Gögga

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan att vara för taskig så får jag nog säga:

Att du får "skitljud" beror nog på att anläggningen är skit och att man får vad man betalar för. Denver är i min bok inte något som borgar för hög kvalité...

Provlyssnade du anläggningen innan köp? I så fall skiljer sig ljudet nu från då?

 

/Cluster

------------------------------------------------------

"Den som försummar att dricka ur erfarenhetens källa

kommer troligen att dö av törst i okunnighetens öken."

------> http://eforum.kicks-ass.net <------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är böjd att hålla med Cluster i sitt påstående...Det finns inga genvägar det perfekta ljudet eller bilden. Tyvärr är det svårt att lyssna på större elkedjor beroende på att ljudbilden är helt annorlunda mot vad du har hemma.

 

Hemma är det mindre och mera möbler och textilier i förhållande till lokalens volym och då krävs det mera utav förstärkaren och dvd/cd spelaren...

 

Ökar man volymen då så hör man distortionen hos billigare delar tydligare.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...