Just nu i M3-nätverket
Jump to content

behöver hjälp....

lakris-loppan

Recommended Posts

lakris-loppan

Är det nagon som vet hur man far med sig infon fran koden här nedan till en annan sida och skickar iväg det med ett mail?

Det är ju ett urval av ett formulär och därför maste jag pa nagon sätt fa med det, som använadren valt, över till nästa sida. Men hur? Jag har provat med:

$post = $_POST['post'];

$_SESSION['post'] = $post;

...men det funkade inte. Däremot far jag iväg ett mail, men det tyvärr utan innehall.

Jag har läst i php-manualen, men blev inte myckt klokare av det. Kanske nagon här kan hjälpa mig?

/l-l

<!-------------------------------------------------------------------->
<?[color="#0000ff"]php[/color]
[color="#ff0000"]session_start[/color]();
[color="#0000ff"]if[/color] ([color="#ff0000"]count[/color]([color="#0000ff"]$[/color]_POST))
{
[color="#0000ff"]foreach[/color] ([color="#0000ff"]$[/color]_POST [color="#0000ff"]as[/color] $a => $
{
[color="#0000ff"]if[/color] ($
{
[color="#0000ff"]$[/color]_SESSION['post'][$a] = $b;
}
}
}
[color="#0000ff"]if[/color] ([color="#ff0000"]count[/color]([color="#0000ff"]$[/color]_SESSION['post']))
{
[color="#0000ff"]foreach[/color] ([color="#0000ff"]$[/color]_SESSION['post'] [color="#0000ff"]as[/color] $c => $d)
{
[color="#0000ff"]if[/color] ($d) 
{
[color="#0000ff"]echo[/color] '<h6>' . $c . ': ' . $d . '<hr></h6>';
}
}
}

?>

Hejsan!!

Jag kan inget om PHP, men detta kanske funkar. Kopiera allt till ett Worddokument, som du sen kan bifoga i ditt mail.

Mvh Thomas

lakris-loppan

Hej Thomas!

Tack för tipset...det kunde ju ocksa vara en lösning pa problemet. Dessvärre känner jag att jag trixat sa mycket och länge med det här nu att jag gärna skulle finna en lösning pa problemet, dvs där mailet med innehallet ga riväg. Jag vet att det gar. Har nämligen lyckats skicka iväg info fran ett kontaktforumlär utan problem. Men det som ställer till det nu är att bara informationen fran "vissa" fält i fomuläret skall skcikas i mailet.

Hoppas nagon kan ge mig ett par tips....?

/l-l

hur ser formulärkoden ut?

Det kanske är lättare för oss att knäcka detta om man får se hela koden.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...