Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Uppdatera automatiskt

Analfisk

Recommended Posts

Hej.

Jag undrar om det finns någon webbläsare som har möjlighet att ställa in någon slags automatisk uppdatering? Efter några minuter eller runt en halvtimme.

Så att en sida uppdateras.

Då jag är trött på att loggas ur alla communitys när jag sover ;)

Hej och välkommen till forumet.

Det är onödigt att ställa samma fråga i fler än ett forum. Eftersom det mer eller mindre är en webläsarfunktion du frågar efter så räcker det att fråga i forumet "webläsare"

Firefox har exakt den funktionen du efterlyser. Du bara högeklickar på en flik och väljer "uppdatera automatiskt" där kan du välja hur ofta du vill att den sidan ska uppdateras. Skulle tippa att alla webläsare förutom internet explorer har den funktionen (nåja, det var inget jag hittade i alla fall vid en snabb titt)

Jag måste få fråga.. Jag hittar bara alternativen "uppdatera flik","uppdatera alla flikar" och "stäng alla andra flikar".. inget "uppdatera automatiskt" .. jag har en ny version av mozilla firefox, varför har itne ja funktionen du nämer? .. du vet inte om man måste aktivera det någon annan stans eller om det är den absolut nyaste firefox-versionen man måste ha eller så? .. tack tack

Jag hittar bara alternativen "uppdatera flik","uppdatera alla flikar" och "stäng alla andra flikar".. inget "uppdatera automatiskt"

...har exakt samma problem, nån som har en lösning?

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=699299

Varför postar du bara frågan i fyra forum? Det måste finnas många fler som det skulle gå att posta i.

:thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown:

---/samoht

Jag måste få fråga.. Jag hittar bara alternativen "uppdatera flik","uppdatera alla flikar" och "stäng alla andra flikar".. inget "uppdatera automatiskt" .. jag har en ny version av mozilla firefox,

oops, sorry tänkte inte på att jag har en fasligt massa extensions installerade så jag tänkte inte på vad som finns eller inte finns i originalinstallationen av Firefox.

Jag antar att det är tillägget (extension) Tabbrowser Extensions som ger mig den funktionen:

http://www.extensionsmirror.nl/index.php?showtopic=111

Det finns en del som rapporterat att dom haft problem med tabbrowser extensions, även om det alltid fungerat klockrent för mig.

En alternativ extension som också är gjord för att man ska kunna styra hur flikar beter sig är Tabbrowser Preferences som funkar bättre för dom som har problem med Tabbrowser Extensions:

http://www.extensionsmirror.nl/index.php?showtopic=112

Det är bara och prova vilken som passar, det är ju så enkelt att avinstallera eller stänga av utökningen ifall man inte är nöjd.

[inlägget ändrat 2005-04-09 12:33:03 av Pentti H]

Stefan Eklinder

Var snäll och korsposta inte. Varken uppskattat eller tillåtet.

//eforum.idg.se/Eforumintro.asp#Del8

4. Frågor du vill ställa eller ämnen du vill diskutera ställer du i ett (1) forum, det vill säga repetera inte samma inlägg i flera forum. Dessa så kallade korspostningar höjer oftast inte chansen att få svar utan verkar snarare som ett irritationsmoment. Korspostningar kommer helt sonika att tas bort från överflödiga forum.

Din tråd i Internet - övrigt är borttagen

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder> moderator Internet - övrigt|

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

- Albert Einstein

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...