Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

dsl g604t tappar förbindelse


hermixx

Rekommendera Poster

hej jag har en dsl g604t dlink , inbyggt modem och router.

mitt problem är att den tappar förbindelsen med nätet 1 till 2 ggr i veckan.

lite jobbigt tycker jag för enda lösningen är att göra den strömlös och sen sätta på strömmen och då funkar all igen.

 

har ringt dlink många ggr men dem säger att det är telia som har problem, ringer man telia så säger dem att det är dlinken som är problemet...

 

nån mer som har samma problem med samma produkt ???

mvh hermixx

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jepp har senaste firmware från dreas hemsida, det vra faktiskt dlink support som sa att jag skulle uppgradera med den senaste fm, men lika förbannat så uppstår samma problem. sen så tipsade dem även om nåt program som heter ic login för det verkar så att dlink produkter har problem med telia login , så jag svara de med att varför gör dem inte en fm som klarar telia login ist??? då svarade dem bara att den senaste fm skall klara det.....

 

men varför tipsar dem om ett sådant program då???

 

börjar bli väldigt irriterad på dem.....

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

D-link har väl lite svårt att göra en specialprodukt bara för Telia-kunder till ett vettigt pris, utan det får bli något som passar de flesta i världen. Så prova du om Iclogin hjälper.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har samma problem fast till mig skickade sa de att jag skulle downgrada.

Men det funkade inte.

 

Finns det någon son kan rekommendera en produkt som funkar (utan att kosta tusentals kronor)?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej , nu har jag testat med programmet d link support rekommenderade.

nu har det funkat i ca en vecka utan att jag tappar förbindelnsen.

vi får se om det händer igen annars vet jag inte vad mer jag kan göra

 

mvh hermixx

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Jag har/hade ett likadant modem och har haft otroliga problem med det. D-link och jag har nu kommit fram till att modemet inte passar med min leverantör (Wasadata). Jag har skickat tillbaka grejorna.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

jag har samma problem med dsl g604t och f.d. Bostream ADSL (cirka 3 Mbps). Första två veckorna inga problem, nu cirka 1 gång per dygn tappar den förbindelsen, syns dock ej i någon statussida, allt är ok enligt all statusinfo. suck

mvh

xhjema

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...
Paul Atreides

:thumbsdown: för DSL-G604T.

 

Jag har också en DSL-G604T och den tappar kontakten flera gånger i veckan. Mycket irriterande. Jag har universal adsl 8mbit/s.

Detta händer speciellt ifall jag utnyttjar över halva bandbredden.

När DSL-G604T har crashat, så är det bara att starta om den. Inget annat funkar. Jag har testat olika inställningar, men inget har jag fått att funka.

Man kan ibland inte ens gå in i konfigurationen efter att den "hängt sig". Jag har klagat hos d-link, men inget har hänt ännu.

 

Det finns nya firmware att ladda ner från d-links utländska hemsidor, men den svenska har inte uppdaterat. Jag vet inte ifall de utländska firmwaren funkar i Sverige. Speciellt australiens hemsida har en väl uppdaterad firmware, men jag har inte vågat pröva den än.

 

Jag tror inte på förklaringen att det skulle bero på att adsl-operatören inte klarar av modemet, utan jag tror att det är en dålig produkt som d-link gjort. Jag har tidigare använt olika d-link produkter som fungerat bra, men denna suger totalt! Kanske att dess cpu inte är kraftfull nog att klara alla funktioner som är inlagda i denna apparat?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej till slut så gav jag upp och uppgradera mitt bredband till 24 mb , fick ett zyxel modem från telia , köpte sedan en linksys wrt54g router och kan bara säga att det är det bästa jag gjort .

nu har det funkat utan att det hänger upp sig i ca 3 månader.

så jag säger bara aldrig mer dlink för min del. Sist jag pratade med deras support , ( i slutet av juli) så sa dem att ny fm ware var på g som även skulle klara adsl+2 och att det skulle komma inom några veckor . Nu är det i mitten av november och ingen ny fm ware. inte för att jag bryr mig längre ifs men tänkte kolla hur seriösa dem är . lovar nåt som dem inte kan hålla .

 

så nu är mina problem lösta och den gamla dlinken g604t ligger hemma o skräpar

 

mvh hermixx

 

[inlägget ändrat 2005-11-16 16:58:43 av hermixx]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...