Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Grafikkort hjälp!


tompalaz

Rekommendera Poster

Hejsan Jag är 14 år och ska bygga min första dator. den ska vara till för att spela på men då behöver jag ju ett bra grafikkort. MEN jag suger på sånt, skulle värkligen behöva hjälp. ska köpa datorn i delar från www.komplett.se så man kan ju se vad dom har för kort och så....

 

skulle uppskatta ett svar. tack.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattias Falk

Hu rmycket är du beredd att betala?

Eftersom du bygger en helt ny dator så se till att moderkortet har PCI-Express.

Här har du lite förslag i olika prisklasser:

Under 2000: Ett kort med Nvidia GeForce 6600GT kretsen, helt överlägset bäst prestanda i sin prisklass. Gainward och XFX gör snabba kort baserade på den kretsen.

2000-3000: Ett kort med Ati x800xl. Också väldigt prisvärt.

3000-4000: Om du tänker spela mycket Doom 3 så skulle jag köpa ett Geforce 6800gt annars presterar x800xl lika bra om inte bättre.

4000 och uppåt: Här pratar vi det bästa på marknaden, du kommer inte bli missnöjd vilket du än köper, både ati x850xt och GeForce 6800 Ultra är mer än tillräckligt snabba för dagens spel.

 

Du kan även köpa ett moderkort med SLI-stöd vilket innebär att du kan köra två grafikkort samtidigt. Du kan självklart också köra med ett och köpa till ett till i efterhand. De kort du har att välja på då är GeForce 6600GT, GeForce 6800GT och GeForce 6800Ultra.

 

//Mattias

knorg [a] rocketmail [punkt] com

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Skall du köpa ett grafikkort med PCI-Express,måste moderkortet ha

stöd för PCI-Express.

 

Lycka till med datorbygget

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så jätte mycket för hjälpen, jag ska försöka få något av dom korten som ni tipsade om, tack för det snabba svaret. kanske återkommer senare för att få hjälp:)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...