Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Program för att jämföra filer


Håkan Sjunnestrand

Rekommendera Poster

Håkan Sjunnestrand

Jag söker förtvivlat efter program för jämförelse av filer. Jag vill se exakt vilka differenser det finns mellan två filer. Alla program jag använt visar bara vilka rader det finns differenser på och det duger inte. Är det någon som känner till ett program med det jag söker?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
Håkan Sjunnestrand

Tack för tipsen, tyvärr var det inget du tipsade om som uppfyllde mina krav. Men nu har jag testat det mesta på marknaden och det enda hittills som matchar mina krav fullt ut är Beyond Compare (http://www.scootersoftware.com/). Kan rekommenderas. Referenstesten var jämförelse av två filer på cirka 600 MB, 8 miljoner rader, med blandat binärdata och text. Inget annat program jag testat har överlevt denna test på ett värdigt sätt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Referenstesten var jämförelse av två filer på cirka 600 MB, 8 miljoner rader, med blandat binärdata och text. Inget annat program jag testat har överlevt denna test på ett värdigt sätt.

 

Det hade kanske varit slugt att skriva det redan i första inlägget, samt vilka program du tidigare hade testat... Sånt underlättar när man vill få ett bra svar.

 

--

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...