Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"input signal out of range"


__NIcKE__

Rekommendera Poster

Jag har nyss köpt en ny skärm TFT, L1715S, men när jag startar upp datorn så står det bara "input signal out of range". Efter ett tag kommer jag dock in i windows! Men problemet är att jag måste komma in i BIOS för att ändra en sak, men den möjligheten finns ju inte när det är så här!

Jag har provat att ominstallera drivrutierna och jag har skärmen inställd på 1280*1024 60 HZ som är det rekomenderade!!!

Kan någon hjälp mig??????

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men problemet är att jag måste komma in i BIOS för att ändra en sak, men den möjligheten finns ju inte när det är så hä

 

Hej!

Gissningsvis så försöker datorn när den startar upp att använda en upplösning som skärmen tycker är för liten och därför menar den att "input signal out of range". Kan du ändra upplösningen på skärmen så skulle det nog hjälpa dig. Annars får du försöka hitta en annan skärm att testa med tex.

 

 

.dune.

----------------------------------------------

- "I find this a nice feature but it is not according to the documentation.

Or is it a BUG?"

- "Let´s call it an accidental feature. :-)"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, Ja jag har provat att ställa ner upplösningen men det hjälpte inte!! Ja det går säkert bra med en annan skärm! Men man måste ju kunna komma in i BIOS fast man har en TFT skärm! =/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör du DVI eller analogt? Hade precis samma problem som du med mitt förra grafikkort, ingen bild på DVI innan XP startat. Däremot så fungerade det med den analoga signalen. Om det är ett ATI-baserat grafikkort som du har så finns det förslag på åtgärder på ATI's webbplats. Det man kan prova med är att stänga av alla USB portar. Men om du inte på något sätt kan se Bios så blir det ju svårt.

Till sist så fick jag nog (efter ett och halvt år, det funkade ju med analoga) och RMA:ade mitt kort och nu funkar det perfekt med det nya kortet.

-nisse

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör analogt, för skärmen har bara analog utgång! Jag har ett Radeon 9800. ATI alltså. Jag ska gå in på deras hemsida och kolla efter tips! Tack!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 8 months later...

Jag har samma fått samma problem. Jag tror det dök upp efter att jag hållt på med ATI's catalyst-control-center i samband med att ja försökte fixa tv-out. Var inne och sökte på ATI's knowledgebase, men hittade ingen hjälp. Ingen som vet vad det är som kan ha blivit fel egentligen?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mitt problem var väldigt enkelt. Jag hade s-video kontakten i grafikkortet, om jag drog ur den blev det bild på skärmen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...