Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Är det någon skillnad på att köpa minnen styck vis eller i dualpack?

Hexxx

Recommended Posts

Hejsan! Jag har suttit och botaniserat lite bland minnen och undrar om minnen som levereras i dualpack på något sätt annorlunda mot om man köper samma minnen styckvis?! Är dom testade på något annat sätt eller liknande?! Jag behöver nämligen nya minnen och tänkte köra 4'a st 512 mb i dual channel mode.

Tack på förhand!

Mattias Falk

Om du köper dualpack så är dom testade så att dom garanterat ska fungera i dual-channel. Om du köper samma minnen löst så kommer dom med största sannolikhet också fungera men det är inte garanterat.

//Mattias

knorg [a] rocketmail [punkt] com

Tackar för svaret. Hmm, om det är exakt samma minnen varför skulle dom eventuellt inte funka ihop?! Om dom inte gör det så bör det väl vara fel på minnet isf?!

Hur märker man om dom inte funkar ihop?!

Mattias Falk

Dom kommer att fungera ihop, bara det att du inte får någon garanti för det, dvs om dom inte skulle göra det så kan du inte lämna tillbaks dom på grund av det.

Om dom inte fungerar ihop så kommer du bara få halva minneshastigheten.Du kommer kunna se det i BIOS. Men jag tror som sagt att det absolut inte kommer att vara några problem. Men kostar verkligen dualpack minnena mer? Det brukar inte vara så.

//Mattias

knorg [a] rocketmail [punkt] com

OK! Då hänger jag med på hur det funkar. Nej dom kostar inte mer men just det här partiet som jag hittade med så extremt bra pris gällde bara minnen styckvis så att säga.

Tack för all support!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...