Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Är det någon skillnad på att köpa minnen styck vis eller i dualpack?


Hexxx

Rekommendera Poster

Hejsan! Jag har suttit och botaniserat lite bland minnen och undrar om minnen som levereras i dualpack på något sätt annorlunda mot om man köper samma minnen styckvis?! Är dom testade på något annat sätt eller liknande?! Jag behöver nämligen nya minnen och tänkte köra 4'a st 512 mb i dual channel mode.

 

Tack på förhand!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattias Falk

Om du köper dualpack så är dom testade så att dom garanterat ska fungera i dual-channel. Om du köper samma minnen löst så kommer dom med största sannolikhet också fungera men det är inte garanterat.

 

//Mattias

knorg [a] rocketmail [punkt] com

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för svaret. Hmm, om det är exakt samma minnen varför skulle dom eventuellt inte funka ihop?! Om dom inte gör det så bör det väl vara fel på minnet isf?!

 

Hur märker man om dom inte funkar ihop?!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattias Falk

Dom kommer att fungera ihop, bara det att du inte får någon garanti för det, dvs om dom inte skulle göra det så kan du inte lämna tillbaks dom på grund av det.

 

Om dom inte fungerar ihop så kommer du bara få halva minneshastigheten.Du kommer kunna se det i BIOS. Men jag tror som sagt att det absolut inte kommer att vara några problem. Men kostar verkligen dualpack minnena mer? Det brukar inte vara så.

 

//Mattias

knorg [a] rocketmail [punkt] com

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK! Då hänger jag med på hur det funkar. Nej dom kostar inte mer men just det här partiet som jag hittade med så extremt bra pris gällde bara minnen styckvis så att säga.

 

Tack för all support!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...