Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

DI-624 v/s DI-624+


Thomas Landén

Rekommendera Poster

Thomas Landén

Jag har införskaffat en DI-624+ och upplevt alla problem som beskrivits i detta forum. Jag tänker därför byta och jag undrar om samma fel som finns i DI-624 även gäller för DI-624+ eller skall jag välja något annat märke?

 

/Thomas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Min (personliga) erfarenhet är "vad som helst utom D-link".

 

För hemmabruk tycker jag att Netgear och Linksys har bra prylar (Linksys är Cisco's varumärke på konsumentprodukter)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte en Netgear WGT624 för att ersätta den P200MHz med linux jag använt som brandvägg och router samt en D-link switch, bla pga ont om plats, tappat 30m2 bostadsyta vid flyttning.

 

Kopplade den till D-link DSL300i modemet, ställde om datorn från tidigare static IP till dhcp startade om, loggade in på WGT624. Lät WGT624 kolla min ISP leverantör,

den frågade om jag hade ett fixed eller static IP (ADAMO)

Yes,

jag fyllde i data från ADAMO, aktiverade säkerhet och var ute på internet med Windows som min son använder för spel.

Och efter ställt om till dhcp i Mandrake 10.1 linux kom jag direkt på internet med linux .

http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010057461

Varför netgear WGT624?

Jag hade läst några trådar här. Att den dessutom av tidningen M3 utsetts till bästa köp och bästa produkt...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt rykten (bl a här på e-forum) har D-Link hittat problemet med DI-624 och DI-624+ som många har upplevt och skrivit om här på e-forum (bland annat jag).

Lösningen består tydligen i att leverera en strömadapter med högre kapacitet vilket inte låter helt otroligt.

 

Om det inte hade varit för dessa ständiga och eneverade resettarna så hade jag gärna behållt min D-Link. Nu bytte jag till en Netgear WGT624 som jag är jättenöjd med.

 

Om du kan få bekräftat att D-Link har löst problemen kan du mycket väl köpa en DI-624 (med eller utan + beroende på om du vill ha 108 Mbps eller ej). Det är likvärdig med Netgear WGT624 enligt specen (när den funkar).

 

---/samoht

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Landén

Anledningen till att jag skulle vilja ha D-Link är att jag köpt ett D-Link Mediacenter och enligt råd jag fått skall man helst inte blanda olika tillverkare av trådlöst närverk för att det skall fungera optimalt. Någon som delar den erfarenheten?

 

/Thomas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Landén

Förlåt moderatorn, men denna tråd kanske skall flyttas till swichar och hubbar....

 

/Thomas

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson
enligt råd jag fått skall man helst inte blanda olika tillverkare

 

Det är möjligt att man inte ska bland Dlink med andra tillverkare, men att blanda andra med varandra har jag inte upplevt som några problem.

 

Naturligtvis ska man kontrollera att de använder samma standard, annars kommer blir det inte så bra...

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill meddela moderatorn något så är det bästa sättet att trycka på Anmäl för det aktuella inlägget och i rutan som kommer upp skriva ditt meddelande.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...