Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"i"-Clipart sökes


Christoph

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag undrar om någon vet hur man hittar ett sådant "i"-clipart som oftast används på skyltarna för turistinformationerna - det är ett ganska så kantigt "i" med oftast grön bakgrund. Jag skulle behöver ett sådant clipart i vektorform, inte som bitmap.

 

Tacksam för all hjälp!!!

 

Christoph

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Leta bland dingbats, den typ av fonter som innehåller symboler och andra krumelurer i stället för bokstäver. Det finns massor med sidor på nätet. Sök på free font, t ex.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

tack för tippset. Jag skrev dock inlägget efter att ha letat efter i princip vad som helst, utan framgång - hittar rent av inget font och inget "riktig" clipart i vektor-format som visar "i":et jag är ute efter...

 

Christoph

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mitt tips är att du drar ut och letar upp en sådan skylt och sedna rittar den själv. Den är ju inte så svår i formen, och skulle du gjort det från början skulle du säkert vara klar för länge sedan :-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har formen framför mig - hade jag dock kunnat rita så pass bra hade jag inte skrivit detta inlägg.

och skulle du gjort det från början skulle du säkert vara klar för länge sedan :-)
Vad är det med folk som jämt kommer upp med dessa dumma kommentarer? Jag för min del skriver inte särskild onödiga inlägg om jag inte är i allvarig behov av hjälp med det jag skriver om.

 

Hur som haver, tack för ett säkert välmenad tipps...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har formen framför mig - hade jag dock kunnat rita så pass bra hade jag inte skrivit detta inlägg.

och skulle du gjort det från början skulle du säkert vara klar för länge sedan :-)

Vad är det med folk som jämt kommer upp med dessa dumma kommentarer? Jag för min del skriver inte särskild onödiga inlägg om jag inte är i allvarig behov av hjälp med det jag skriver om.

 

Hej,

 

Ibland missar man det uppenbara. Det händer rätt ofta. Ibland kan det vara bra med en påminnelse om något basalt som man kanske missat. Kanske inte just i det här fallet men ändå...

 

I alla fall. Jag plockade upp Illustrator och gjorde ett försök. Är osäker på den gröna färgen, man kan nog behöva byta PMS (sitter med en crappy skärm just nu). Kika på http://snowflake.fluffigt.net/infoi.eps och se om det där kanske passar.

 

 

.dune.

----------------------------------------------

- "I find this a nice feature but it is not according to the documentation.

Or is it a BUG?"

- "Let´s call it an accidental feature. :-)"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Helt rätt - ibland, dock inte i detta fall. Tack för din synpunkt!

 

Stort stort tack även för ritningen, precis vad jag var ute efter, om en en lite mera "rakare" version (med rakare sträck), men det kan jag fixa själv, likaså färgen!

 

Än en gång, tack för hjälpen!

 

Christoph

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag jobbar på turistbyrå kan jag kanske kasta lite klarhet i den här tråden. När vi använder loggan laddar vi ner den från en lösenordsskyddad sida, eftersom loggan är copyrightskyddad och bara får användas av auktoriserade turistbyråer. Den gröna används av mindre turistbyråer, som inte behöver ge all service, blågul skylt används av turistbyråer med mer heltäckande tjänster. i-loggan är alltså en kvalitetsmärkning som visar vilken information man är skyldig att ge.

---

Lift up the receiver

I’ll make you a believer

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stort stort tack även för ritningen, precis vad jag var ute efter, om en en lite mera "rakare" version (med rakare sträck), men det kan jag fixa själv, likaså färgen!

 

Jag insåg det efter att ha lagt upp epsen, det där är fonten Paltino. Säg till om du vill ha hjälp med lite font-letande!

 

Lycka till annars!

 

 

 

 

.dune.

----------------------------------------------

- "I find this a nice feature but it is not according to the documentation.

Or is it a BUG?"

- "Let´s call it an accidental feature. :-)"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag jobbar på turistbyrå kan jag kanske kasta lite klarhet i den här tråden. När vi använder loggan laddar vi ner den från en lösenordsskyddad sida, eftersom loggan är copyrightskyddad och bara får användas av auktoriserade turistbyråer. Den gröna används av mindre turistbyråer, som inte behöver ge all service, blågul skylt används av turistbyråer med mer heltäckande tjänster. i-loggan är alltså en kvalitetsmärkning som visar vilken information man är skyldig att ge.

 

Där ser man, det var mer än vad jag visste. Kanske dock vad jag anade. :)

 

 

.dune.

----------------------------------------------

- "I find this a nice feature but it is not according to the documentation.

Or is it a BUG?"

- "Let´s call it an accidental feature. :-)"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det med folk som jämt kommer upp med dessa dumma kommentarer? Jag för min del skriver inte särskild onödiga inlägg om jag inte är i allvarig behov av hjälp med det jag skriver om.

 

Vadå dum kommentar?

Det är mitt tips.

 

Sen om du anser det vara ett önödigt inlägg får du väl tycka det. Jag försökte bara hjälpa till.

Sorry för det

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack!

 

Även jag jobbar på en turistinformation, som har dessa skyltar framme vid entrén till kundmottagningen och på husväggen - vi bör med andra ord vara autoriserad att använda "i"et.

 

Vilken sida menar Du, är det en för oss som jobbar inom turism, eller är det ett intranät för den övergripande organisationen som har hand om den regionen/staden du jobbar för?

 

/Christoph

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...