Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur göra så öppnas i firefox och ej i IE?


sofiapower

Rekommendera Poster

När jag trycker på direktlänken i msn messenger för att komma till min e-posts inkorg så öppnas fönstret i internet explorer. Jag vill att det ska öppnas i firefox istället. Hur göra?

[inlägget ändrat 2005-04-06 16:40:30 av sofiapower]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon

Gör Firefox till din standardläsare. Öppna FF och gå in i Verktyg->Inställningar->Allmänt och klicka på Kontrollera nu i rutan Standardwebbläsare. Svara sedan ja på frågan.

 

Det borde räcka

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa att registrera om. Dvs öppna IE och registera IE som standard. Gör sedan samma sak med FF.

 

Övriga länkar, exempelvis de i epost eller webblänkar på skrivbordet, vilket program öppnar dessa?

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Du får ladda ner Messenger Plus från msgplus.net och sen får du ladda ner en plug-in till det som heter StuffPlug eller nåt sånt, där kan man välja att öppna sin hotmail-inbox med sin standardwebbläsare.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

De sista där var lite rörigt, iaf för mig. Inte nog att man ska ladda ner messenger plus så ska man ladda ner StuffPlug och även ett namnlöst plugin till det!?

 

De två första tipset fungerade inte speciellt bra, ingen skillnad alls hos mig.

 

Kan det inte vara någon registerändring bara eller liknande?

 

Finns det möjligtvis inte någon annan messenger som länkar direkt till hotmails inbox (med webbläsare firefox)? Kan andra versioner av MSN/Windows messenger vara bättre på att "använda standardwebläsaren (FF)"?

 

Hittar väldigt lite om det här ute på nätet, söker kanske på fel...

 

/Anders

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Messenger Plus ska man i alla fall inte installera för det innehåller annonsprogram om man inte är väldigt noggrann under installationen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...