Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Jag utmanar alla???

freddan32

Recommended Posts

Jag har letat i alla javascriptforum och hittat lösningen på ett ställe, (där koden var låst och svaren kostade 350$)

Jag bygger datorer och vill göra en meny där man skall kunna välja sin utrustning för att få den specifika dator man vill ha. Exempelvis att välja grafikkort i en dropdownmeny. När man i dropdownmenyn valt exempelvis geforce 2--3200 kr så skall denna summa tilsammans med andra summor samlas så att när man trycker på beräkna så skall man få en offert.

Vem löser detta??

Tack på förhand

Fredrik O

Det finns många scripts som kan lösa dina problem. Ett kundvagnssystem kan enkelt byggas upp med hjälp av javascript och css - om man vill göra en enkel lösning - annars finns det mängder av cgi applikationer. Bara att söka och knacka in i kodform. Men om det nu skulle kosta 350$...så fick jag en ide till att få snabba pengar...he, he, he. Det är ca ett halvt A4 i java kod för att ordna saken. Finns beskrivet i vilken nybörjarbok som helst. Principen är ju densamma som vid vanlig e-handel, vill man sen även ha det snyggt så formaterar man med hjälp av css.

P

• 2 weeks later...
G Johansson

Nä, det var ju inte speciellt svårt. Jag skulle ändå rekommendera asp för att göra det på rätt sätt så att säga... Notera att asp kan skrivas som javascript!

//*'Fantomen'*\cgaj@hotmail.com

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...