Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Event log error (SLSocket54)


mayar

Rekommendera Poster

Hej

Jag har länge nu fått de här felmeddelanden på mina två TS serverar, och vet inte hur jag ska lösa problemen, är någon som vet vad de här betyder och hur man löser problemen.

 

Type:Error

Event ID: 0

Source: SLSocket54

 

The description for Event ID ( 0 ) in Source ( SLSocket54 ) cannot be found. The local computer may not have the necessary registry information or message DLL files to display messages from a remote computer. You may be able to use the /AUXSOURCE= flag to retrieve this description; see Help and Support for details. The following information is part of the event: SLSocket54@localhost,ErrorCode=3044,ErrorMessage=Cannot open message resource..

 

Type: Error

Event ID: 0

Source: SequeLink

 

The description for Event ID ( 0 ) in Source ( SequeLink ) cannot be found. The local computer may not have the necessary registry information or message DLL files to display messages from a remote computer. You may be able to use the /AUXSOURCE= flag to retrieve this description; see Help and Support for details. The following information is part of the event: Cannot open message resource.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här typen av felmeddelanden uppstår när program krånglar och inte kan producera vettiga felmeddelanden. Det här beror till 99% på 3:e-partsprogram och tjänster som man har installerat. Meddelandet består till största delen av tips från Windows om hur du kan gå vidare om du behöver gräva fram mer information.

 

Det är endast "source" och sista raden i dina felmeddelanden som är något att gå på. SLSocket54 och SequeLink verkar vara någon sorts ODBC-driver för att hämta data ur databaser och liknande. Båda felmeddelandena indikerar "Cannot open message resource". SequeLink kan alltså inte kontakta sin datakälla.

 

Vad SequeLink används till på din server och vad exakt den vill få kontakt med blir alltså dina nästa steg i felsökningen...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...