Just nu i M3-nätverket
Jump to content

DWL-2100AP=bra betyg, DWL-2100AP=dåligt betyg

Poker

Recommended Posts

D-Link´s AP DWL-2100AP fick BRA betyg i MK7-04 för att senare läsa att samma produkt DWL-2100AP fick näst sämst betyg i MK4-05.

MK=MicroDatorn.

"testarna" har använt samma programvara för att testa D-Link och andra produkter.

Till saken hör att jag köpt DI-624 som är en router med kort för bärbar och stationär.

Men om nu MK sågar D-Link i sitt senaste nummer borde även DI-624 också vara sågad som "dålig prestanda" etc.

Nån säger "annan hårdvara" i DI-624 och borde vara bättre?

Lurigt att MK säger en sak i höstas och nåt helt annat några månader senare.

länk till produkten jag köpt.

http://www.webhallen.com/prod.php?id=33451

[inlägget ändrat 2005-04-04 08:42:32 av Poker]

Alexander Lund

Nu har jag inte läst just dessa recentioner men ett par saker kommer jag att tänka på.

* Det skiljer en tid mellan testen och under denna tid kanske har kriterierna ändrats

* Testen kan ha olika grundtankar (Testa en Skoda kombi som familjebil och sedan som STCC-wannabe). Den ena var för ett hemmanätverk den andra för proffsanvändning.

Testen kan ha olika grundtankar (Testa en Skoda kombi som familjebil och sedan som STCC-wannabe). Den ena var för ett hemmanätverk den andra för proffsanvändning.

hmm förvisso men nu handlade det om exakt samma produkt

förvisso anser denne gunnar på IDG att DWL-2100AP är kung men mred på idg tycker den är skit rent ut sagt.

eller "ojämn prestanda"

Det är lite skumt och väldigt förvånade att man kan skriva så när man testar samma övriga produkter från linksys, netgear 3com etc.

Kan det vara så att D-Link avstannat i utveckligen medans linksys etc accelererat i prestanda?

Det kan vara så men då borde MK skriva det som en notis.

Detta medför att jag är skeptiskt till D-Link men lika mycket procentuellt sett mot MK.

Vad är bra? jag vill bara kunna köra en stationär dator och en laptop och en extra "besöks" dator i mitt nätverk.

Och självfallet är det 108mps som är intressant, det som D-Link erbjuder och en del andra tillverkare.

Planet WAP4060E fick bäst i test.

Och? varför det? Varför skulle en Skoda med 90Hk vara bättre än en Volvo S60T5?

Ok skev jämförelse men är inte D-Link rätt etablerade och välkänt i den stora massan?

[inlägget ändrat 2005-04-04 14:57:19 av Poker]

Alexander Lund
Och? varför det? Varför skulle en Skoda med 90Hk vara bättre än en Volvo S60T5?

Nja inte så jag menade. Skoda kombi är en bra familjebil som är billig i drift och har mycket plats.

Skoda kombi är dock inte bra som racingbil.

AKA. En router kan vara toppen som hemma router, men funkar skit hos ett företag.

Nja inte så jag menade. Skoda kombi är en bra familjebil som är billig i drift och har mycket plats.

Skoda kombi är dock inte bra som racingbil.

nja här pratar vi samma "bil"

Det var inte så många månader sedan de gjorde testet heller.

Jag väntar med spänning om jag skall sälja det paket jag har köpt

routern, pckortet till laptopen och stationära.

Eller om jag skall köpa ngt annat.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...