Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Presentation mellan excel-filer


L Geek

Rekommendera Poster

Nån som har förslag på hur man kan summera värden från olika excel-filer och presnetera dessa i t.ex. en "översiktsfil"? Eller om man har summorna klara, hur man "får fram" dessa för presentation med automatisk uppdatering i tidigare nämnd "översiktsfil"?

 

 

Tacksam för snara svar!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett enkelt sätt är att göra länkformlerna med start från översiktsfilen.

Öppna alla dina filer

Börja i översiktsfilen din formel meb =

Klicka därefter i den fil in den cell du vill ha med

skriv ett plustecken (+)

klicka på följande cell

Till sist trycker du på enter

 

Finns säkert andra sätt också men då borde man lite veta hur filerna ser ut. Om de är liknande kunde du också pröva på Data/Konsolidera.

 

BI

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack BI!

 

Men......

Jag var nog inte helt tydlig i min problemformulering.

I varje XL-fil/ark, finns ett summerat värde som ska presenteras i en översiktsfil/ark. Varje fil - förutom översiktsfilen/arket - är strukturerad på samma sätt. Om jag hade fått använda Access på min arbetsplats, hade jag löst detta för länge sedan....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...