Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Epson C82, problem efter patronbyte


Kurt L2

Rekommendera Poster

Efter att senast ha bytt bläckpatroner på min Epson C82 är det stört omöjligt att få något utskrivet. Jag har försökt rensa munstyckena flera gånger och haft ur patronerna igen för att se att det kommer bläck ur dom, det gör det. Innan bläcket tog slut i de gamla skrev den OK. Någon som känner igen problemet? Försökt med epson-support men hittills inte fått något användbart svar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter som dålig elektrisk kontakt mellan skrivaren och patronen. Jag skulle försöka med att rengöra kontakterna och om det inte hjälper, kräva nya patroner, man har väl någon slags garanti?

 

/Eric

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
Patronbutiken

Tyvärr är det nog skrivarhuvudet som krånglar, gör du en sökning på google så ser du att du inte är ensam, jag vet att epson byter ut dessa mot garanti, oavsett om du använt pirat eller originalpatroner, då dom väl vet om den dåliga kvaliteten på deras skrivhuvud, ok dom erkänner det förståss inte :-( men som sagt kolla med google så får du se

 

Mvh

Peter

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

LÖSNINGEN KAN VARA VÄLDIGT ENKEL .JAG HAR HAFT SAMMA

PROBLEM SOM JAG TOG MIG SAMMAN OCH LYCKADES LÖSA I HELGEN.

 

I SRIVAREN PÅ HÖGER SIDA FINNS EN PLATTA FRÅN VILKEN DET LEDER EN TUNN SLANG SOM TROLIGEN LEDER TILL EN ENKEL PUMP.

VID BYTE AV PATRON ELLER HUVUDRENGÖRING SKALL SUGET GÖRA SÅ NYTT BLÄCK MATAS FRAM.SLANGEN HADE HELT ENKELT LOSSNAT.

 

NÄR JAG VÄL FÅTT DIT SLANGEN TILL PLATTAN SÅ BÖRJADE SKRIVAREN FUNGERA IGEN.

MEN FORTFARANDE BEHÖVS RENGÖRING AV SVART OCH MAGENTA

INNAN TRYCKET BLIR HELT PERFEKT MEN JAG TROR DET LÖSER SIG MED TIDEN.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snälla Larsas, använd inte bara stora bokstäver i fortsättningen. Dels uppfattas det som att du skriker och dels blir texten mer svårläslig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Cecilia!

 

Hoppas jag ej stört dig allt för mycket.Du förstår jag är en mycket dålig

skrivare ,dessutom känner jag inte till den värd du verkar leva i.

 

Det enda jag ville var att delge andra Epson användare om min upptäckt

att problem vid patronbyte kan ha en mycket banal orsak.Jag tror inte att

min Epson är unik på något sätt.Tittar man på konstruktionen så är det inte

konstigt att slangen kan lossna.

 

Dessutom är jag arg!

Jag är arg på Epsons Support som inte tipsat mig om möjlig orsak utan

endast tyckt att jag skall lämna in skrivaren på service för 625kr + moms och delar.

 

Man får undervisa dom om konsumentköplagen .Man har faktiskt reklamationsrätt år 2.Leverantör kan vara skyldig att kostnadsfritt

åtgärda fel som upptäcks år 2.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man får undervisa dom om konsumentköplagen .Man har faktiskt reklamationsrätt år 2.Leverantör kan vara skyldig att kostnadsfritt

åtgärda fel som upptäcks år 2.

 

Tre år är det väl numera?

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas jag ej stört dig allt för mycket.Du förstår jag är en mycket dålig

skrivare ,dessutom känner jag inte till den värd du verkar leva i.

Det är lugnt, det var bara ett påpekande för framtiden. Men jag är glad att du nu skriver med vanlig användning av stora och små bokstäver, mycket mer lättläst och trevligt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast hur är det med bevisbördan? Vad vad jag minns av gamla hade man ett år på sig att reklamera och producenten/försäljaren hade ansvaret att bevisa att det var ett handhavandefel och ej produktions/knstruktionsfel. Det andra året var det tvärtom, din skydlighet att bevisa att det var ett produktions/konstruktionsfel.

 

Hur är dessa intervall numera? Antar att det är det senare om utökats ett år.(?)

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mmh, bara 6 månader :(

 

men tack för länkarna. Nu låter vi tråden gå tillbaka i spår.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det Epsons support först påstod var att jag endast kunde reklamera en produkt under 1år och jag hade bevisbördan under andra halvåret.

Men man har nu korrigerat sig och säger sig lämna 1 års garanti och 1års reklamationsrätt för kund.

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj! Nu dök min gamla skrivare upp på nytt! Efter flera mail till Epsons support fick jag faktiskt tips om slangen. Mycket riktigt hade den lossnat och skrivaren fungerade när jag satt fast slangen, i typ tre minuter tills slangen lossande igen. När jag satt tillbaka slangen ett par gånger (har du gjort det vet du att det är inte enkelt) slängde jag skrivaren och köpte en HP! Helt ok variant, 6800, med inbyggd nätverksanslutning och dubbelsidig utskrift, men tyvärr inte med permanent färgbläck. Suverän leverans från netonnet, beställd onsdag kväll, hämtad på fredag!

/Kurt (som startade tråden!)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att sätta dit slangen var verkligen inte lätt.Det slutade med att nippeln

hamnade någonstans i maskinen och fastnade där.Så nu sitter ett plaströr

från en kulspetspenna. Röret passar perfekt i slangen och kommer knappast lossna..

 

Nu fungerar alla färger perfekt utom magenta som fortfarande har ett antal munstycken igensatta.

 

Det här är enligt uppgift ett gammalt problem som Epson har .Det är

konstigt att man inte löst problemet.

 

Jag kommer nog behålla min Epson och använda piratpatroner Efter jag löst problemet så har jag börjat med Biltemapatroner färg a 59kr svart 98kr .Vi får väll se hur det går i framtiden.

 

Så här gick det :

Jag lyckades inte få alla munstycken på magentan att fungera, Därför reklamerade jag skrivaren hos Epson support. Efter diverse "mailväxlingar" sä åtog man sig att kostnadsfritt reparera skrivaren.

Det är nu gjort så nu fungerar den perfekt.

Två tips.

1:Försök reklamera.

2:Sidan www.maxpatchink.com ger mycket bra tips hur man skall åtgärda

skrivarfel.Bl.a beskriver han hur "mitt fel" åtgärdas med bild och text.

Allt förefaller mycket seriöst och bra skrivet.

 

[inlägget ändrat 2005-10-16 20:34:15 av LARSAS]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...