Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Motorola V3 Bluetooth problem!!


mando_v3

Rekommendera Poster

Jag har en:

- Motorola V3 razr

- Bluetoothdongle D-link DBT-120 (100 meter)

- PC med win xp (2.4 Ghz, 1 gig ram, usb2.0, xp pro, sp2)

- Det medföljande programmet Phonetools Lite v. 311d

- Drivrutiner till d-linken är de som följer med på skivan: v. 1.4.2.10

 

Jag hittar min telefon när jag söker efter enheter på datorn, har fått en "nyckel" å så, men den kommer inte fram i utforskaren som det väl ska göra, detta är väl standard på alla blåtand-telefoner?? SonyEricsson har det så om jag inte har fel.

 

Jag har inte handskas med blåtand så mycket innan därför undrar jag då av bluetooth-folket:

 

- Var kan felet ligga? telefonen? (motorola har stängt telefonen så det endast går att komma åt den via sitt program!?!)

 

- Det måste finnas några som har denna skönhet till telefon som även har bluetooth-koppling, har allt funkat bra (mitt phonetools har krånglat innan med vanlig usb)

 

 

- Mvh Manne

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja inte riktigt, jag har en SE S700i och den dyker inte upp i utforskaren bara så där...Däremot dyker den upp i programmet mina telefoner som installerades med telefonen.

 

Men jag hade problem med min Bluetoothdongle D-link DBT-120 när jag installerade dom medföljande drivisarna som fanns på cd-skivan förövrigt samma version som du har.

 

Så jag avinstallerade dom drivisarna och pluggade bara in den och lät xp installera egna drivisar och efter det så fungerar allt...

 

Jag tror inte du kommer att se din telefon i utforskaren däremot borde du se den via programmet Phonetools Lite v. 311d som du har.

 

mvh

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...