Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Benedicks

Hur uppgraderar man sitt grafikkort?

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har en bärbar HP omnibook 6100 och jag har installerat ett spel på den men mtt grafikkort funkar inte helt. En del saker i spelet syns inte, så jag antar att jag måste byta grafikkort. Hur vet man vad man kan byta till för grafikkort? Just nu har jag ett Mobility M6. Klarar an av att byta det själv eller måste man lämna in datorn? Jag har klarat av att byta nätverkskort en gång, fast det var då i en stationär. Är det svårare att byta i en bärbar?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det går inte att byta graffekort i en bärbar basta!

Så antingen biter du i det sura äpplet och investerar i en ny och mycket dyrare maskin med ett bättre grafikkort eller så faller du tillföga och inhandlar en stationär burk att lira dina spel på.

Man väljer inte en bärbar för att köra diverse spel på, det är ju inte deras huvudsyfte...

Mvh

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag får nog säga emot dig där. Det går att byta grafikkort i efterhand på tex många av Dells maskiner. Knaske inte så att Dell basunerar ut det på sin hemsida men tittar man i Dells forum så finns många guider och exempel hur du går tillväga.

Men ja, det är lättare att byta på en stationär! :)

Att byta på en HP vet jag inget om, har inte hört att det går iallafall, tyvärr.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Någon länk? *nyfiken*

För de flesta(?) bärbara gäller ju att grafikkortet är integrerat på moderkortet och inge expansionsplatser finns för annat än minne och saker som kan anslutas via PCMICA, FireWire eller USB. Ingen av dessa portar räcker till, eller är lämpade, för grafikkort.

Ska finnas en krets, en expansion av PCI-express, som ska medge att man ansluter grafikkrets en port på datorn, men jag har ännu inte hört om var eisg dator med denna krest eller grafikkrets i utföranande att passa i denna port.

Någon som har? Någon som kan länka till en plats med mer information om detta?

återigen *nyfiken*

/T

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Här är lite snabba länkar:

http://delltalk.us.dell.com/supportforums/board/message?board.id=insp_video&message.id=114844&query.id=187129#M114844

http://delltalk.us.dell.com/supportforums/board/message?board.id=insp_video&message.id=83037&query.id=187218#M83037

http://delltalk.us.dell.com/supportforums/board/message?board.id=insp_video&message.id=131842

Skall ju kanske tillägga en grej, givetvis så måste ju kortet finnas till din modell, du kan inte stoppa i vilket kort som helst. Vanligtvis är man därmed begränsad till de kort som finns att välja när man köper datorn.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...