Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nettiquetten


Erik Gustavsson1

Rekommendera Poster

Erik Gustavsson1

Jag tänkte bara fråga om jag är ensam om att ha märkt en klimatförändring på senare tid..

 

På sistone har det förekommit lite väl mycket "idiot" "dummhuvud" och grövre saker, riktade mot mig själv, andra personer och mot grupper (PC resp Mac användare).

 

I många fall har otrevligheterna sedan följts av "Fattade du inte att jag skämtade, imbecill!" vilket man får kallt konstatera att:

NEJ, man fattar inte att någon skämtar när man ser texten på skärmen. Man kan förstå att saker är ironiskt menat om de sägs öga mot öga, då man kan gå efter röstlägen och kroppsspråk, men via diskussionsgrupper, nej, använd smileys eller andra på internet vedertagna former av uttryck.¨

 

Nu kommer ag väl uppfattas som en sur gammal gubbe som kan dra, om jag nu är den ende här att ha dessa åsikter så får det väl bli så, majoriteten styr.

 

Men om majoriteten håller med mig så kanske vi borde verka för att de ansvariga (ni vet nog vilka ni är) lugnar ner sig eller stängs av.

 

Åsiktsfrihet javisst, men man måste kunna umgås. Det finns ingen anledning att ha ett diskussionsforum om man ej kan diskutera,

 

Mvh

Erik Gustavsson

Göteborg 2000-06-08

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dobroslaw Krawczynski

Din sura gamla ... MACANVÄNDARE!!! :-)

 

Håller med.

 

Dobbe

Sthlm 2000-06-08

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Erik!

 

Tänkte själv skriva ett sånt här inlägg, men eftersom jag gjort det tidigare kände jag mig som en tjatig gammal gumma. Det känns skönt att veta att det inte är bara jag som känner att språkbruket och attityden här har förrändrats.

 

Kanske har det att göra med att Datorkriget i PC Hemma slogs ihop med MacWorlds Datorkrig. Jag hoppas i alla fall inte att det är så enkelt.

 

Så jag vädjar också till en bättre stämning bland de debatterande. Det är otrevligt att bli kallad idiot, imbecil eller annat, oavsett vilken datorplattform man föredrar.

 

Erik, du efterlyste också i en annan tråd att vi skulle försöka vara argumentativa och inte bara säga "jag hatar xxxx" utan försöka att argumentera varför vi inte gillar den ena eller andra saken. Då blir diskussionerna roligare och dessutom just precis vad hela detta forum handlar om, personliga åsikter.

 

Det finns som sagt inget dekret som säger att XXX är bättre än YYY utan det är en smaksak. Då är det roligare att veta varför YYY anses bättre än XXX av person NN.

 

 

/Petra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

His Divine Shadow

WWWWWWWWWWWAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!

Jag står aldrig still!!!

Du din förb***ade sk*tna lilla he****es NÖRD :)

Jag borde aldrig tas på för mycket allvar om ni nu inte sagt något åt mig som ni vet jag borde bli arg över....

 

RALLY I P3!!! Står det verkligen up emot galenskapen som är Radio X3M?!?!?

www.yle.fi/x3m

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johan Moberg

Saken är ju så att det bara finns två lägen när det gäller data antingen har man bättre grejer eller sämre grejer! O det e upp till alla att välja själv.. Jag vet mitt val och jag e garanterat nöjd och kommer så att bli!!

 

/Johan (Linux, Win2k rular)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Henrik K Olofgörs

Det har helt klart degenererat den sista tiden, det är mkt tydligt om man varit borta ett tag och sedan läser floran av inlägg.

Vad gäller ironi/sarkasm etc och användandet av smileys så tycker jag att det är överflödigt. De som enligt Eriks resonemang skulle behöva använda det skulle inte känna igen ironi om den så smällde dem i huvudet, en handling de för övrigt tycks övermåttan förtjusta i att variera verbalt. Det är inte markörer för ironi som saknas; det är själva förmågan.

 

Det som är så jävla tråkigt är väl annars att man, eller jag bör väl skriva jag, helt enkelt inte har någon *lust* att posta längre. Det känns inte som det finns särskilt stor chans till intressanta meningsutbyten, och pajkastningen, som åtminstone är en ballistisk övning i matnyttigheter, har bytts i någon sorts snorslängartävling där man bara vill borsta av sig det hela och gå någon annanstans.

 

Vi som är intresserade av en annan utveckling får väl försöka ta vårt ansvar och starta och underhålla trådar som intresserar oss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johan Moberg

Hej Henrik

 

Håller med dig, är oxå trött på dessa usla diskutionerna!! *ska oxå lägga av*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bara hålla med och vill därmed rekommendera webForum som har en härlig stämning och mer mogna människor även fast några bara är 14 år. Där finns allt för den datorintresserade, även datorkrig.

 

http://www.webforum.nu/

 

Här orkar man ju inte vara längre!

 

 

/Petra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

His Divine Shadow

Jo jo du som är så mycket bättre än mig.

 

Inte kan jag säga att jag kommer att sakna dig

och din "holier than life" attityd.

 

Varför förväntar folk sig något moget från ett forum som heter datorkrig egentligen?

Vill du ha mogna dissukssioner säg till IDG att öppna ett nytt forum som heter

"Mogna Allvarliga Disskussioner"

 

-HDS

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

....för du behövs här.

 

Jag håller i princip med om dina åsikter, men o andra sidan läser jag bara de inläggen som kommer från ca 50-60 % av de som skickar in. Resten är oläsbart. Att ge någon en välmenande känga, om än tramsig, behöver inte betyda att man är oförskämd.

 

Jag tycker att alla skall ta till sig av kritiken.

 

Trevlig helg

 

Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jonas, bara för att du ber så snällt då... fast "Divan" kan man ju vara utan. *suck*

 

 

/Petra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dobroslaw Krawczynski

Vi har alla våra små hatobjekt :)

Vi får dras med varandra, det hör till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...