Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skrivskydd på SDkort


kalf

Rekommendera Poster

Jag har ett SD kort som sitter i min mobil och jag vill lägga över en fil på det. Då tar jag ut kortet ur telefonen och stoppar in det i min kortläsare som är inbyggd i min skrivare. Då kommer kortet upp som en flyttbar disk i XP men när jag skall föra över filen säger XP bara att disken är skrivskyddad. OM man högerklickar och egenskaper, så som man gör om man vill ta bort skrivskyddet på en vanlig mapp så kommer det bara upp information som om man skulle högerklicka på t.ex. en vanlig hårdisk. ingen stans att ta bort skrivskyddet. Hur gör jag?

 

 

//kalf

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan!!

 

Jag vet inte mycket om sd-kort i mobiler men kanske du måste ta bort skrivskyddet med hjälp av mobilen innan du sätter kortet i din läsare.

 

Mvh Thomas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skrivskyddet sitter på SD kortet.

Det finns en liten skjutbar plastknapp på kortets ena sida som stänger av/sätter på skrivskyddet, ändra på den.

 

/Mats

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

Och om det inte fungerar då? Sitter med två olika SD kort som vägrar ge med sig. Hur jag än försöker så är de skrivskyddade. Ett sprillans nytt och inte låst (lock) och ett som tidigare suttit i en kamera, men där jag inte kan styra skrivskyddet i dess meny. Akut hjälp eftersom jag är i behov av kort/-en.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 years later...

Skrivskyddet sitter på SD kortet.

Det finns en liten skjutbar plastknapp på kortets ena sida som stänger av/sätter på skrivskyddet, ändra på den.

 

/Matse

 

 

 

Tjo. Ja satt o hade såna oerhörda problem med mitt SD.kort, de va skrivskyddat o ja testa alla möjliga lösningar.. Men inget hjälpte!

 

Sen såg ja ditt inlägg här, o då lossna de.. De e ju för f-n o skjuta bort den lilla plastknappen o sen funka de!

 

Vill bara säga TACK, LOVE U =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...